כתיבה לילדים – להשאיר מורשת

צילום:PEXELS

רצונם של כל הורים הוא להותיר חותם בקרב ילדיהם, בין שבאמצעות חוויות ילדות נהדרות ונפלאות ובין שבאמצעות ערכים חינוכיים. אך מדוע שנצטרך לבחור אם אפשר לשלב בין השניים במגוון רחב של דרכים.

כאן נרצה לספר לכם על האפשרות ללמוד כיצד לכתוב לילדים. לא, אין המשמעות לכתוב יומן זיכרונות שבו תספרו להם על מעלליהם השובבים, אלא ביצירת סיפור ילדים ממש כמו הסופרים הידועים.

מהי כתיבה לילדים?

אנחנו בהחלט יכולים להירתם למשימה חדורי מטרה, אולם בפועל נמצא את עצמנו ניצבים אל מול דף ריק וחסרי כל מילים.

עד כמה שזה נראה פשוט כאשר קוראים ספרי ילדים בפועל, הדרך אל היצירה והתווית העלילה עלולה להיות רצופה במכשולים. כתיבה לילדים היא טכניקה, יש כמובן את הכישרון הכתיבה הטבעי שתמיד יכול לתרום, אך ישנם מנגד גם קווים מנחים שיכולים בהחלט להקל ולסלול את הדרך לסיפור נפלא.

בכתיבה לילדים ניתן לשלב רעיון חינוכי, ניתן לשלב מסרים ולצאת יחד עם הילדים להרפתקה. ניתן לבחון בעיות ואתגרים הפוגשים את כולנו בילדות וכן גם בבגרות, אך חשוב לבחון כיצד להותיר בקרב הילדים גם רושם עמוק.

כיצד ניגשים אל המלאכה?

הכול שאלה של לאן רוצים לקחת את זה. ישנם גופים שמציעים סדנאות כתיבה איכותיות ומכוונות מטרה, והם אינם עוצרים רק במלאכת הכתיבה. ניתן להמשיך עמם גם לשלב הייצור עצמו של הספר מעיצוב הספר, דרך העימוד ועד לאיורים וכריכה. לרוב סדנאות שכאלו יהיו מתופעלות על גופים דוגמת הוצאות לאור המקיימות גם מערך לימודי.

מנגד, ישנן גם סדנאות שמטרתן היא לשפר את מיומנויות הכתיבה באופן פרטני, ושאינם כוללות גם את השלבים המתקדמים יותר. עם זאת, מרבית הסדנאות כן יספקו את המידע התיאורטי המקיף, ויאפשרו להורים להתכונן לכל השלבים שמלווים את ייצורו והדפסתו של הספר.

במה הסיפור יכול לעסוק?

ניתן לקחת את הסיפור למגוון רחב של מחוזות שונים. זהו יכול להיות סיפור שיסביר על תהליכים שהילדים חווים הלכה למעשה, וזהו יכול להיות סיפור שמספר את מעלליה של המשפחה כולה. זהו יכול גם להיות סיפור שעוזר להתגבר על אירועים קשים דוגמת פרידה בין הורים.

היופי שבכתיבה וביצירה טמון בכך שהיא מתאימה לכול, וכן תמיד משרה נועם וטוב.

למי מתאים ללמוד כתיבה לילדים?

נכון, התשובה הברורה והמובנית מאליה היא לא אחרים מאשר ההורים. אך לצדם של ההורים, כתיבה לילדים היא גם כלי נהדר שיכול לסייע רבות למטפלים.

עולמם של הילדים הוא נסתר ורב, ולעתים דרך כתיבה ודרך היצירה, ניתן להגיע אל תובנות, תשובות וכן מחשבות ורחשים המתחוללים בלבם של הילדים.

חשוב לציין שתכניות לימודים מסוג זה, מתאימות גם לאלו מכם שמעולם לא עסקו בכתיבה קודם לכן. זכרו שבדיוק כמו שניתן ללמוד את יסודות הצילום ואת יסודות האיור והציור, כך גם ניתן ללמוד ולרכוש מיומנויות ליסודות הכתיבה.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.