לשמור על הכושר אחרי הלידה

אישה רצה

איך תוכלי לשמור על הכושר ולמה זה חשוב כל כך

 

חיכית שישה שבועות אחרי הלידה ועברת בדיקה של רופא? נהדר, קיבלת אישור להתעמל ולשמור על הכושר ואת בוודאי מתלבטת מאיפה להתחיל. זה נכון שלנשים שמורגלות בספורט והתאמנו ממש עד סוף ההיריון, קל יותר לחזור לשגרת אימונים, אבל גם מי שמעוניינת להתעמל ולא עשתה זאת מעולם עד אחרי הלידה – יכולה בהחלט לשלב בקלות את הנושא הזה בחייה, גם אם לעתים לוח הזמנים יהיה מאוד צפוף בגלל זה.

אם רכבת על אופניים או רצת לפני הלידה – את יכולה להמשיך גם אחרי

ראשית חשוב להדגיש שוב, שיש הבדל גדול בין מי שהתאמנה בצורה קבועה ורציפה לפני הלידה, לבין מי שמתחילה לעשות זאת לראשונה. אם מנעול לאופניים וקסדה הם חלק בלתי נפרד מחייך, בוודאי שיהיה לך קשה להמתין עד שתוכלי לשוב שוב לרכב,  לכן כדאי ליידע את הרופא שאת רוכבת מנוסה ולנסות לבחון כיצד אפשר יהיה לשלב את הרכיבות הללו גם בסוף ההיריון ומייד אחרי הלידה. הקשיבי להוראות הרפואיות שתקבלי ואל תנסי "לקפוץ מעל הפופיק" – אפילו נשים שהן בכושר נהדר וגופן נראה בדיוק כמו פעם אחרי שהן יולדות, חייבות מנוחה מסוימת אחרי אירוע כל כך משמעותי שמתרחש בגופן.

לעומת זאת, אם מעולם לא רכבת בצורה קבועה על אופניים, או רצת למרחקים ארוכים או השתתפת בשיעורי אירובי ואת עכשיו רוצה לעשות זאת – כדאי להתחיל בצורה מאוד הדרגתית. מעבר לתחושות הפיזיות שתרגישי, חשוב שתבני בצורה נכונה ובריאה את המוטיבציה שלך. ההתמדה היא החלק המאתגר ביותר אצל כל מי שעושה ספורט, לכן ברור שמי שהורגלה בכך במשך חודשים ושנים, תחזור לעניינים מהר יותר. זכרי, שאינך בתחרות עם אף אחת – הקפידי על אימונים סדירים, כאלה שנעימים לך ולא מפרכים מדי. במהלך הזמן את תראי שבכל אימון את מסוגלת ליותר ודרגת הכושר שלך הולכת ומשתפרת.

איך מייצרים מוטיבציה להתעמלות כשעייפים כל כך

ספורט עם חברות הוא המניע הלא רשמי של הרבה מאוד נשים בכלל – ואצל יולדות טריות בפרט. ישנן קבוצות שמהותן היא "אמהות עם עגלות" ואת יכולה בקלות רבה להצטרף לאחת מהקבוצות הללו. בצורה כזאת, תוכלי לעסוק בספורט שלך – בין אם זו הליכה, ריצה או אימוני כושר בפארק, ביחד עם נשים נוספות במצבך ובלי שתצטרכי למצוא בייביסיטר: אלו הם אימוני ספורט שגם התינוקות מצטרפים אליהם, מה שעושה את המפגשים הללו לכיפיים במיוחד.

באופן כללי, מוטיבציה קבוצתית מסייעת מאוד להתגבר על העייפות הגדולה של אחרי הלידה ויש הרבה כוח ברצון להיות שייכת לקבוצה של נשים ששומרות על הכושר. אחרי שתעברי את המשוכה הגדולה מכולן שהיא ההתחלה, תראי שבכל פעם את מחכה יותר למפגש הבא – ו"על הדרך" גם מצליחה לחזור לכושר.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.