איך להנות מאירוע ברית למרות הלחץ

קרדיט תמונה: freepik

הורים רבים שזה עתה נולד התינוק החדש שלהם, והם נרגשים מאד וממילא נמצאים בהתרוצצויות רבות שקשורות ללידת התינוק, צריכים גם להתמודד בנוסף עם הלחצים של ארגון והפקת אירוע ברית המילה, שכולל כל כך הרבה פרטים. יש להם רק פחות משמונה ימים לסגור הכל בצורה מושלמת וללא תקלות ואין ספק כי זהו טווח זמן ממש מועט ששונה מטווח הזמן באירועים אחרים. בעקבות כל ההכנות וההתארגנויות, הלחצים יכולים לעבור את הגבול, עד כי ההורים שוכחים ליהנות מהאירוע שלהם והם מרגישים מותשים ועייפים מדי ורק רוצים שזה יעבור ויגמר.

 

ההכנות יכולות להתיש אותכם אם אתם לבד

בהכנה נכונה מראש ניתן למנוע את הלחצים המיותרים, וההורים הטריים בוודאי אינם צריכים להתרוצץ כל הזמן ולפחות במהלך כל האירוע של טקס ברית המילה, גם הם צריכים ליהנות מן השמחה המשפחתית ומהמסיבה שלהם ובוודאי אינם צריכים לסבול. ראשית הכנה רבה מראש, תוך גיוס עד כמה שניתן של חברים או קרובי משפחה לסייע ולסגור עם אנשי מקצוע הקשורים לאירוע ברית המילה, תסייע רבות ותוריד מהלחצים בצורה משמעותית.

 

סוגרים דברים לפני הלידה

כדאי להחליט מראש ואף לסגור מראש את כל הנושאים החשובים והמהותיים כמו מי יהיה המוהל, להיפגש עמו ולחשוב על כל השאלות שתרצו לשאול אותו (הוא גם ייתן את כל המידע) היכן יתקיים הברית לסגור אולם או בית כנסת ואולי את כל ההכנות הנדרשות לסגירת אירוע קטן בבית, לבחור מנות אוכל או את הקייטרינג ולוודא שהאוכל יהיה טעים ומשובח, להחליט על רשימת המוזמנים ולשלוח את כל ההזמנות או להתקשר לכל האורחים הרבים, לבחור צלם איכותי ומקצועי, להתארגן מבחינת הלבוש של כל בני המשפחה כולל של הרך הנולד, להכין את כל מה שצריך להביא לטקס ולמהלך האירוע, להוסיף אולי אטרקציה, מפעיל, מוסיקה ותקליטן ועוד. ההורים מטבע הדברים באירוע, ובמיוחד האימא נמצאים ליד התינוק או שאר הילדים, הם צריכים לקבל את פני האורחים הרבים, לעבור את הטקס המרגש, לאחר הברית שוב לדאוג שהתינוק שקט ובין לבין ליהנות גם הם מהאירוע שלהם, לאכול גם הם ואולי אף לרקוד. הם בוודאי אינם צריכים להיות לחוצים מדי, להיות על תקן המלצרים שמוודאים שהאוכל מגיע ומוגש, המשקאות נמזגים לאורחים וכיוצא באלו.

 

אמא ואבא מנהלי אירוע ברית – לא

באירועי ברית מילה רבים ניתן להבחין בהורים שפשוט מתרוצצים כל האירוע באופן מתיש, למשל דואגים למשקאות אלכוהוליים לאורחים ואף מוזגים אותם. במקרים אלו למשל של הגשת מתנות לאורחים, הבאת בלונים או פרחים מהחנויות, מזיגת משקאות שרכשתם באופן פרטי מראש, כאן כדאי כמובן לגייס כמה בני משפחה מראש או לסכם עם חברים קרובים שיוכלו לסייע לכם בכל ההתרוצצויות האלו והם אף ישמחו מאד לעזור ולהקל עליכם

 

כך תפעלו ותהנו

כהורים בכדי שתיהנו גם אתם מהאירוע החשוב שלכם, ותרגישו את המסיבה המתרחשת כדאי יהיה להגיע כמובן כמה שיותר רגועים. להשתדל לנוח לילה לפני ואף בבוקר האירוע כמה שניתן, לסכם מי יהיה אחראי מול אנשי המקצוע באולם, עם המלצרים, בהבאת ציוד משקאות או מתנות, מי יהיה בקשר עם הצלם, עם התקליטן או עם מפעילי אטרקציות, ההורים צריכים לדאוג גם לעצמם למקום ישיבה נוח בו יוכלו גם הם לאכול, לשתות וליהנות מן המנות המוגשות ולא רק להתרוצץ משולחן לשולחן לצילומים או לשיחות וקבלת פנים. ניתן באופן נוח ובצורה רגועה להחליט מתי בדיוק יערכו כל הצילומים עם האורחים, בדרך כלל מוטב שזה יקרה לאחר טקס הברית ולאחר האוכל ומעט לפני שהאורחים מתחילים לעזוב ניתן לערוך איתם את הצילומים הקבוצתיים המסורתיים ולא לשכוח להתלבש בהתאם לצילומים בכדי להראות טוב. את קבלת הפנים גם כן מוטב לערוך בצורה רגועה ומסודרת בזמן כמה שיותר מתוקצב לפני תחילת הטקס ולא שימרח יותר מדי שעות. לפני ההגעה רצוי לאכול ולשתות משהו קל בבית לדאוג גם לילדים וכן להכין מספיק בקבוקים ואוכל לתינוק או לדאוג לפינת הנקה רגועה ושקטה באולם.

 

 אתם והקטן – כל זה רק למענכם

יש לזכור כי אירוע משמח ומרגש כמו אירוע ברית המילה מיועד בהחלט גם להורים ולא רק למשפחה ולאורחים שיהינו ממנו מהאוכל, מהמוסיקה או מההפעלה אז השתדלו כמה שיותר להפחית את הלחצים ולהיות נוכחים באירוע שלכם ובמפגש המשמח עם כל המוזמנים, וכך תוכלו גם אתם ליהנות מכל רגע באירוע ולהישאר עם זיכרון מתוק, חשוב ומרגיע

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.