איך להצליח לשמור על בית מעוצב ומסודר כשיש ילדים

ילדה קטנה עם צעצוע

אפשר לגור בתוך בית מעוצב ונקי גם כשהחיים קצת מבולגנים

מי כמוכם יודע, כהורים לילדים קטנים, עד כמה מאתגר זה לשמור על הארגון והסדר בבית בשעות שבהם הילדים ערים. אי אפשר וגם לא צריך, למנוע מהילדים לשחק וליהנות במהלך השהות שלהם בבית, בעיקר בתקופה שבה ממילא אין הרבה לאן ללכת והחוגים נמצאים בתקופה השהייה ארוכה, מאז פרוץ הקורונה. ובכל זאת, חשוב לייצר הרגלים של ניקיון וארגון כבר בגילאים הצעירים, זאת על מנת לשמר את הבית כמקום שיש להעניק לו את הכבוד הראוי ולהקפיד על מראהו. בית מעוצב שכיף לגור בתוכו, מעניק שלווה ורוגע וזה בדיוק מה שאתם בוודאי רוצים לתת גם לילדיכם וגם לעצמכם.

מהם החדרים שמתבלגנים הכי מהר בבית?

למרבה ההפתעה, דווקא חדרי הילדים לא נחשבים למקומות המאתגרים יותר, בכל הקשור לעניין הבלגן בבית. הסיבה היא, שהקטנטנים מעדיפים להביא את הצעצועים שלהם מהחדר – אל תוך מטבחי יוקרה של הוריהם, או לסלון – וכך חדרי השינה נותרים מסודרים יחסית, לעומת יתר הבית שהופך לחדר משחקים אחד גדול.

הרעיון הוא לא להגיד לילדים שאסור להם לשחק מחוץ לחדר, אלא להרגילם להפוך את חדרם למקום העיקרי שבו משחקים, תוך נתינת אופציה להביא צעצועים לחדרים ולמתחמים אחרים – באופן זמני. המשמעות של "זמני" היא, שבסופו של כל יום, הילדים יאספו בחזרה את החפצים שלהם אל החדר וישיבו אותם "לביתם". לאט לאט, יווצר הרגל של סדר וארגון ובסופו של דבר הילדים גם יאהבו לשחק וליהנות, בתוך חדר השינה.

כדי לשמור על בית מעוצב בטוב טעם, צריך להתחיל בקטן

בחרתם רהיטים איכותיים, רכשתם שטיח, תליתם תמונות ובכל זאת – לא מצליחים לראות את העיצוב היפהפה של הבית, מרוב אנדרלמוסיה שמשתוללת? כנראה שהגעתם לנקודה בעייתית במיוחד לאחר תקופה שבה לא היו הרגלי ארגון חיוניים במשפחה. אל דאגה, ניתן בהחלט להשיב את הגלגל לאחור וזאת על ידי כמה צעדים פשוטים.

בחרו בכל פעם חדר אחד או איזור מסוים קטן אחד וסדרו אותו מהתחלה ועד הסוף, עד למצב האופטימלי שבו תרצו לראות אותו. סדר שנעשה "לפי שלבים" ובקטן, במקום יום שלם של ניקיון שירגיש לכם כמו עבודת פרך, יהפוך את המלאכה לכיפית. קצת מוזיקה נעימה ברקע ואתם מסודרים – וכך גם הבית, שלב אחר שלב.

לתת לכל אחד מהילדים תפקיד מסוים שעליו למלא בקביעות

גם ילד בן שנתיים יכול להחזיר את הצלחת שלו אל השיש לאחר שסיים לאכול וכמותו גם ילדה בת שמונה, שכבר בהחלט מסוגלת לטאטא את המרפסת מפעם לפעם. נסו לתת לכל אחד מהילדים, בהתאם לגילם, תפקידים ומשימות שונים הקשורים לסדר וניקיון. המטלות יכולות להיות פשוטות ולאו דווקא כאלה שבאמת יעשו שינוי משמעותי בבית – אבל היו בטוחים שהטמעת ההרגל החיובי הזה, תהפוך בהמשך חייהם של הילדים הצעירים לחלק בלתי נפרד מהם ולרצון טבעי לשמור על סביבה מאורגנת ונעימה למחייה.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.