איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז

קרדיט תמונה: CANVA

בואו ללמוד איך אפשר לטפל בהפרעת קשב וריכוז בשנת 2021

אם אתם, או ילדיכם, סובלים מקשיי ריכוז, מקושי להיות קשובים לאורך זמן, מחוסר נחת והיפראקטיביות, או מאימפולסיביות – ייתכן שמדובר בהפרעת קשב וריכוז.
הפרעה זו יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחום בחיינו. היא עלולה להפריע לנו בלימודים, בעבודה או בעת בילוי, והיא יכולה לפגוע ביחסים החברתיים ואפילו בתחושת האושר. עקב כך, הפרעות קשב וריכוז יכולות להוביל לירידה בתחושת הביטחון או המסוגלות העצמית, לתסכול, לכעס, ולדימוי עצמי שלילי. ולכן, חשוב מאוד לטפל בהפרעות מסוג זה.


מהי הפרעת קשב וריכוז ואצל כמה אחוזים מהאוכלוסייה היא מופיעה?

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירו התפתחותית נפוצה למדי, אשר מופיעה אצל כ-5 עד 10 אחוזים מהילדים בגילאי בית הספר. הפרעה זו מאופיינת בקושי למקד את תשומת הלב ולשלוט על הקשב, כאשר תסמיניה העיקריים הם קשיי קשב וריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. תסמינים נוספים יכולים להיות, למשל: נטייה לאבד דברים או לשכוח לבצע מטלות בתדירות גבוהה, נטייה "להתפרץ" לדבריהם של אחרים, נטייה להשתעמם בקלות ובמהירות, קושי להתאזר בסבלנות או לחכות בתור, חוסר שקט או מנוחה וכו'.

מתי ההפרעה מתחילה להופיע?

בדרך כלל, התסמינים של הפרעת קשב וריכוז יתחילו להופיע כבר במהלך הילדות המוקדמת – כלומר, בשנות הראשונות של בית הספר, אם כי קיימים גם מקרים בהם ההפרעה מופיעה ומתגלה לראשונה אצל מבוגרים.
ועד מתי ההפרעה נמשכת? לרוב, בקרב ילדים שיש להם הפרעת קשב וריכוז – ההפרעה ממשיכה גם אל גיל ההתבגרות ואל הבגרות. אמנם תסמינים מסוימים עשויים לדעוך במהלך השנים, אך לרוב, הפרעות קשב וריכוז מהוות בעיה במהלך כל החיים – אם לא מטפלים בהן כמו שצריך.

האם הפרעת קשב וריכוז מאופיינת במתאם גבוה עם הפרעות אחרות?

בנוסף, כדאי לדעת שפעמים רבות, הפרעת קשב וריכוז מאופיינת בקומורבידיות (כלומר, תחלואה נלוות) עם הפרעות אחרות, כמו לקויות למידה, הפרעות התנהגותיות, חרדה ועוד. כך ששימו לב שהסימפטומים הנצפים יכולים לנבוע מיותר מאשר מקור אחד. כדי לאתר או לשלול את מקורות הסימפטומים, עורכים בדיקת  qeeg, במסגרת תהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז.

הפרעות קשב וריכוז – איך מטפלים בהן?

מכיוון שהפרעת קשב וריכוז מאופיינת בקושי לשלוט על תשומת הלב וההתנהגות, ובשל העובדה שהיא מובילה בדרך כלל לחוסר מנוחה, לתסכול ולבעיות שונות במהלך החיים (כמו הסתכסכות עם חברים, גירושים, ופיטורים מהעבודה) – רצוי לטפל בה בשלב מוקדם ככל האפשר.
אז אם אתם רוצים לדעת איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז, כדאי שתדעו שהטיפול המומלץ ביותר, כיום, הוא טיפול בטכנולוגיית נוירופידבק, המשלב טכנולוגיות מסורתיות עם טכנולוגיות מתקדמות יותר – כמו הטיפול המוצע ע"י מכון א"מ על הדרך. היתרון של טיפול בשיטת נוירופידבק, הוא שבשונה מהטיפול הקלאסי באמצעות ריטלין – אין תלות בגורם חיצוני, ולרוב, הישגי הטיפול נשמרים לאורך שנים, ואיכות החיים עולה.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.