בדיקת שמיעה לילדים

קרדיט תמונה: freepik

בדיקת שמיעה היא סוג של בדיקה רפואית הנעשית כדי להעריך עד כמה אתה יכול לשמוע. ניתן לעשות זאת בדרכים רבות, כולל באמצעות בדיקת שמיעה לילדים.

למידע נוסף ביקרו באתר שלנו המרכז למכשירי שמיעה

 

סוגי הבדיקות השונים המשמשים לאבחון בעיות שמיעה אצל ילדים:

תגובת גזע מוח שמיעתי (ABR) – זוהי בדיקה שבה מניחים אלקטרודות על ראשו של הילד כדי למדוד את התגובה מהמוח לאחר שהם שומעים קול. בדיקה זו נעשית בדרך כלל כאשר יש חשד לבעיית שמיעה, אך היא לא תמיד מזהה את כל סוגי אובדן השמיעה.

פליטות אוטואקוסטיות (OAEs) – אלו הן בדיקות המשתמשות בצלילים ומודדות עד כמה האוזן שלך מגיבה על ידי מדידת כמה קול מגיע מתעלת האוזן שלך לאחר שנחשפת לאלה

לעיתים קרובות מתעלמים מבדיקות שמיעה לילדים. הם אינם חלק סטנדרטי בבדיקה גופנית והם לא תמיד מכוסים על ידי תוכניות ביטוח. עם זאת, אובדן שמיעה יכול להשפיע על יכולתו של ילד ללמוד, להתרועע ולתקשר עם אחרים. יש לבצע בדיקות שמיעה באופן קבוע כדי להבטיח שילדים מקבלים את ההתחלה הטובה ביותר בחיים.

בדיקת השמיעה אורכת כ-15 דקות והיא נעשית לרוב על ידי אודיולוג או איש מקצוע רפואי אחר המתמחה בבעיות שמיעה. הבדיקה כוללת הנחת אוזניות על אוזני הילד כדי שיוכלו לשמוע צלילים שונים בעוצמות שונות בזמן שהבודק צופה בכל תגובה של הילד.

 

בדיקת שמיעה זו מיועדת לילדים בגילאי 3 עד 8.

זוהי בדיקת סקר שעוזרת לזהות ילדים שעלולים לסבול מליקוי שמיעה חושי-עצבי.

הבדיקה אינה אבחנתית, אך היא יכולה לסייע בזיהוי ילדים עם אובדן שמיעה ואלה שנמצאים בסיכון לפתח אותה.

זה יכול לשמש גם כבסיס להשוואה עתידית.

 

מה בדיקת שמיעה עושה?

בדיקת שמיעה היא בדיקה שעושים לילדים כדי לברר אם יש להם בעיית שמיעה.

בדיקת שמיעה יכולה להתבצע בדרכים רבות ושונות. זה יכול להיעשות באמצעות מכשיר הנקרא אודיומטר. למכונה זו יש אוזניות ומיקרופון. הילד ישים את האוזניות, ואז האדם שעושה את בדיקת השמיעה ישתמש במיקרופון כדי לדבר לתוכו. לאחר מכן הם יבקשו מהילד לספר להם את מה ששמע. הילד עשוי גם להתבקש לענות על כמה שאלות לגבי האוזניים שלו, כגון אם היו לו דלקות אוזניים כלשהן בשנה האחרונה או משהו כזה, או אם אי פעם נאמר לו שיש לו אוזן דבק (מצב שבו נוזלים מצטברים האוזניים שלך).

בדיקת השמיעה היא כלי חשוב באבחון אובדן שמיעה. זה יכול לשמש כדי לזהות ילדים שאולי יצטרכו להפנות להמשך הערכה או טיפול.

יש לבדוק שמיעה של ילד אם יש לו אחד מהתסמינים הבאים:

– הם מתקשים לשמוע מה אנשים אומרים, גם כשהם קרובים ומדברים ברור

– הם מתקשים בהבנת דיבור, במיוחד בסביבות רועשות

– הם מתלוננים על כאבי ראש או אוזניים

– הם לא מגיבים לצלילים שבדרך כלל אמורים למשוך את תשומת לבם

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.

בלוג
5 טיפים לייעוץ זוגי מוצלח

ייעוץ זוגי יכול להיות כלי רב עוצמה לעזרה לזוגות להתמודד עם בעיות וקשיים במערכת היחסים שלהם. עם זאת, חשוב לזכור