הילדים נהנים וההורים מרוצים

קרדיט תמונה: unsplash.com

יש ימים שבהם הכול מתנהל לאט, ימים שבהם לא מתחשק להכין ארוחת ערב מושקעת או ארוחת בוקר מתוקתקת לגן או לבית הספר. בדיוק למקרים אלו, ולמקרים שבהם הילד מבקש נשנוש קל לארוחת ביניים, אספנו כמה מתכונים קלים ומהירים להכנה. מתכונים שתוך כמה דקות וכמה פעולות פשוטות הילדים מאושרים מהם וגם אנחנו.

 

בלינצ'ס בעשר דקות

 

אחת המנות האהובות על ילדים היא מנת הבלינצ'ס. מגישים לשולחן ערימה ענקית של בלינצ'ס, שלצידה גבינה לבנה עם סוכר או שוקולית, פירות חתוכים או כל מילוי אחר מועדף, וכל ילד יכול להכין לעצמו את השילוב האהוב עליו. הכנת הבלילה פשוטה ביותר ואינה דורשת מאמץ רב. נערבב יחד ביצים, קמח, מים, שמן ומעט מלח עד לקבלת תערובת נוזלית מעט ואחידה ללא גושי קמח. לאחר שהבלילה מוכנה, נטגן את הבלינצ'ס במחבת משומנת. ניצוק מעט שמן ונספוג בעדינות עם נייר סופג כך שהשמן יכסה את המחבת כולו. בעזרת מצקת נמזוג כמות מהתערובת למחבת ונמתין עד להיווצרות בועות קטנות, בשלב זה נהפוך את הבלינצ'ס ונמתין עוד חצי דקה עד שגם הצד הזה ייטגן.

 

מאפינס בננות מדהים

 

מנה נוספת, אהובה גם היא על מבוגרים וילדים כאחד היא מאפינס בננות. נערבב בקערה אחת את כל החומרים עד לקבלת עיסה אחידה: ביצה, סוכר, שמן, בננה או שתיים מעוכות, מים, תמצית וניל, קמח תופח ושוקולד צ'יפס. כאשר העיסה מוכנה נמזוג אותה לתבנית שקעים משומנת עד לשלושת רבע הגובה. נכניס לתנור למשך 15–20 דקות. נוציא מהתנור, נחלץ את המאפינס מתוך השקעים ונגיש לשולחן באהבה.

 

פנקייק שוקולד חום

 

אם הילדים מאוד מבקשים מנה מתוקה, נוכל להכין פנקייק שוקולד חום בקלי קלות. גם במתכון הזה לא נדרש יותר מאשר לערבב את כל החומרים יחד ולטגן פנקייקים נפלאים על מחבת משומנת. נערבב היטב ביצים, חלב, קמח תופח, שוקולית או אבקת קקאו וסוכר. כאשר כל הרכיבים מעורבבים יחד ואין גושי קמח, הבלילה מוכנה לטיגון. נשמן היטב מחבת ונמזוג אליה בעזרת מצקת כמות מהבלילה. נטגן את הפנקייק עד שיופיעו בועות קטנות ואז נהפוך לצד שני לעוד כדקה, עד שהוא משחים מעט.

 

פשטידת תירס אישית

 

לפעמים מתחשק גם חטיפים מלוחים טעימים ומשביעים. מנה פשוטה שאפשר לאכול חמה או קרה. גם את המנה הזו נכין על־ידי ערבוב כל מרכיבי המנה יחד ללא צורך בפעולה נוספת. נערבב בקערה גדולה ביצים, קוטג', גבינה לבנה, גבינה צהובה מגורדת, קמח, אבקת אפייה, מלח ופלפל. לאחר שהעיסה אחידה נוסיף אליה את גרגירי התירס ונערבב שוב. בתבנית שקעים מאפינס משומנת היטב נמזוג את התערובת ונפזר עוד קצת גבינה צהובה מגורדת למעלה. נכניס לתנור לחצי שעה בערך, עד שצבע הפשטידות משחים מעט. פשטידות אישיות לצד סלט טרי או ירקות חתוכים זו ארוחת ערב מושלמת וטעימה. אם נשארים מאפינס בתום הארוחה, אפשר לתת לילדים בקופסה אישית לארוחת עשר בגן או בבית הספר.

 

לביבות גבינה מתוקות

 

אחד מזיכרונות הילדות שלנו בוודאי כולל לביבות גבינה מתוקות וחמות. מנה נפלאה שמחזירה אותנו אחורה בזמן ולטעמים הביתיים של פעם. גם את הלביבות הללו פשוט וקל להכין. נערבב קמח, סוכר, גבינה לבנה וביצים. בעזרת הכף נמזוג למחבת החמה כמות קטנה בכל פעם. נטגן צד אחד עד שישחים מעט ונהפוך לצד שני עד שיקבל את אותו הצבע. להגשה אפשר לפזר מעט אבקת סוכר, או קינמון ואפילו סירופ מייפל או שוקולד.

 

אצבעות עוף אפויות

 

אומנם מנה זו דורשת מעט התעסקות, אך עדיין נקבל מנה נהדרת בתוך דקות ספורות בלבד. נערבב בקערה עוף טחון, מעט שמן, קטשופ (אפשר קטשופ חריף לקבלת טעם פיקנטי), מלח ופלפל. כאשר התערובת מוכנה יוצרים ממנה מעין אצבעות או נקניקיות באורך אצבע בערך, טובלים אותן בקערה עם פירורי לחם ושומשום ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. לאחר שסיימנו להכין אצבעות מכל התערובת, מרססים בשמן ומכניסים לתנור לעשרים דקות, לאחר מכן הופכים אותן לצד השני וממשיכים לאפות עשר דקות נוספות. ניתן להגיש לצד קטשופ כמובן.

 

לסיכום, תמיד אפשר להכין מנות פשוטות וקלות בתוך פחות מחצי שעה. ילדים וגם מבוגרים אוהבים לאכול לפעמים מנות פשוטות וקלות, מתוקות או מלוחות, שישביעו אותם וישקיטו את הרעב. העיקר שכולם יצאו מרוצים.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.