המלצות טיול לקיץ – טיול עם קטנטנים לתוך נקבות מים צוננות

קרדיט צילום: גיל אהרוני

בקיץ שלנו צריך לחשוב היטב לפני שיוצאים לטייל בחוץ, השמש כל כך חזקה, החום הקיצוני באוויר שמקשה על הנשימה , גורם לעייפות מטיל דופי בכלל על הרעיון הטיול. והקושי הרב הכרוך בהליכה בטבע הפתוח בתקופת הקיץ.

טיולי מים כבשו בהצלחה את שיאי הטיולים בקיץ והאמת , אפשר להבין למה.

סוג טיול מים שתופס תאוצה והפך לטרנד מאוד חזק הוא טיול לתוך נקבות מים צוננות. מדובר על מסלול טיול שעובר בתוך ניקבת מים שכל כולה מוצלת , קרירה ורטובה. כך שבעת הליכה בתוכה לא מרגישים בכלל את החום הקיצוני השורר בחוץ .חשוב בטיולי נקבות להצטייד בפנס או אמצעי תאורה.

קרדיט צילום: גיל אהרוני

ריכזתי עבורכם 5 המלצות טיול לקיץ בתוך נקבות מים באזור ירושלים:

עין סטף  – טיול במסלול הסטף בהרי ירושלים , מתאים מאוד לקיץ מעבר לבריכה גדולה בה ניתן לשחות, ישנה נקבת מים מיוחדת לקטנטנים , אינה ארוכה מדי . זחילה קצרה בתוך נקבה קרירה ונעימה בה זורמים מים נעימים ולא רבים , מאפשרים רענון. עומקה של הנקבה

קרדיט צילום: גיל אהרוני

5 מטרים בלבד ובתוכה יש מעיין "חדר" לח וקריר. המים זורמים החוצה אל תוך בריכה קטנה בה יכולים הילדים לשכשך את רגליהם . מי שרוצה לשחות, ניתן להיכנס לבריכת האיגום הגדולה. חשוב לא לשכוח פנסים.

איך מגיעים ? בוויז : "סטף – החניה העליונה " – 5 דקות במורד החנייה נמצאת הנקבה והבריכה.

הנקבה בליפתא (מי נפתוח) – אל הנקבה זו הכוללת גם מעיין רחב ידיים. קצת יותר קשה להגיע כי מדובר בירידה תלולה מאוד של כ- 10  דקות והיא בפירוש לא מתאימה לעגלות. אך עם ילדים בגילאי הביניים בהחלט אפשר לחוות את הנקבה ולהנות יחדיו. הליפתא הוא כפר ערבי נטוש במבואותיה המערביים של ירושלים סמוך לכפר נחצבה ניקבה בה ניתן ללכת (צריך פנסים) באופן זקוף בלי לזחול מתאים גם לגבוהים..

איך מגיעים : בוויז : הליפתא.

 

נקבת השילוח – בתוך עיר דוד אשר בירושלים(לא הרחק מן הכותל) נמצאת בתוך מפעל המים התת קרקעי הקדום בן למעלה מ 3000 שנה  נקבת השלוח (נקבת חזקיהו). היא מאוד עמוקה כ 533 מטרים יש בה מים זורמים, כל השנה,  בגובה הקרסוליים במרבית המסלול. ואפשר ללכת עם הילדים במשך כחצי שעה בתוך תוואי קריר נעים מאוד וצונן מתחת לפני האדמה. מתאים לילדים הולכים או לפעוטות במנשא על החזה.

הכניסה כרוכה בתשלום ובתיאום , הנקבה נמצאת בתוך גן לאומי עיר דוד.

איך מגיעים : בוויז :עיר דוד (מומלץ להחנות בחניונים הקרובים ולהגיע באוטובוס.)

 

קרדיט צילום: גיל אהרוני

עין איתמר – מעיין הנמצא מעל נחל רפאים , זהו מעיין צלול במיוחד בעיקר בשעות הבוקר ולכן מגיעים אליו צעירים רבים , מעל הבריכה הצלולה ישנה ניקבה צרה שניתן להיכנס אליה אך תוך כדי זחילה , הנקבה אינה עמוקה מאוד אבל עדיין מספקת מפלט מהשמש הנוראית.

איך מגיעים בוויז : עין איתמר.

 

עין חנדק – נקבת מים עמוקה עם הרבה מים בפנים ממש אפשר בתוך הנקבה להרטיב את כל הגוף. קצת יותר מסובך להגיע לנקבה לעומת שאר הנקבות זה דורש הליכה של כ- 25 דקות בשמש . אבל בהחלט הכניסה לנקבה בעין חנדק הכוללת כמה מפלסי מים היא צ'ופר אמיתי ביום חם מאוד. אפשרי גם למשפחות , פשוט מומלץ להגיע מוקדם ולא בשעות השיא של החום.

איך מגיעים : צריך להחנות בכניסה ליישוב אבן ספיר ומשם בצד ימין יש שביל המוביל למטה עד לעין חנדק.

הכותב : גיל אהרוני , מומחה טיולים בעל האתר "בא לי לטייל".

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.