טיפול בפרחי באך לילדים

קרדיט תמונה: freepik

עוד לפני שנפנה להתייחס אל הטיפול באמצעות פרחי באך, נדגיש את מטרותיה של הרפואה המשלימה בכללותה: הרפואה המשלימה כשמה כן היא, והיא רואה בנפש האדם ובגופו הפיזי כשני חלקים המשלימים אחד את השני.

כאשר הנפש איננה חשה בטוב, הרי שהדבר יבוא לידי ביטוי בתסמינים פיזיים, וכאשר הגוף איננו בטוב, הרי שהדבר יתבטא גם בנפשו של האדם.

היבט זה, ניכר גם בתפיסתו של ד"ר אדוארד באך, רופא והומיאופט אשר לתפיסתו, טיפול באדם מוכרח להתייחס הן לפן הפיזי והן לפן הרגשי והמנטלי.

הרפואה הקונבנציונלית של ימינו כמעט ואיננה נותנת את התייחסותה להיבטים אלו, ולרוב פועלת כדי לתת מענה לפן הפיזי בלבד בדמות תרופות העונות על התסמינים.

 

מטרת הטיפול באמצעות פרחי באך

פרחי הבאך מייצגים למעשה את המערכות הרגשיות שבגוף, ומסייעות לנו התמודד עם מגוון רחב של אתגרים והתמודדויות רגשיים שונים.

על-פי משנתו של ד"ר אדוארד באך, הטיפול מוכרח להתייחס קודם כל לאדם ולא לסיפמטום. מטרת הטיפול באמצעות תמציות אלו אם כך, היא להוות גם מענה רגשי וגם לתפקד כטיפול מונע כנגד היתכנותן של מחלות וסוגיות רפואיות שונות.

הטיפול אפשרי בכל גיל ובכל זמן, ולאור היותו טבעי, הוא גם זוכה לפופולריות רבה בקרב הורים לילדים.

 

פרחי באך לילדים

לאורך שנים ארוכות, פיתח ד"ר באך את משנתו ומצא 38 תמציות פרחים ועצים שונות אותן חילק ל-7 קבוצוצת עיקריות: קבוצת הפחד, קבוצת חוסר העניין במציאות העכשווית, קבוצת חוסר הביטחון, קבוצת הבדידות, קבוצת רגישות היתר, קבוצת הייאוש והדיכאון וקבוצת ההתעסקות ודאגת היתר לזולת.

ניתן לערבב בין התמציות ולערוך מרקחות שונות אשר עונות באופן הנכון ביותר על הסוגיות מהן סובל המטופל.

ילדים לשם הדוגמה, מתמודדים לא אחת עם הערכה עצמית נמוכה כלפי גופם, ובעיקר כאשר מדובר בגיל ההתבגרות. במנעד רחב של גילאים, חוסר הביטחון או נטייה למתח נפשי, עלולים ליצור חרדת בחינות אשר תעיב על איכות חייהם.

בכוחן של תמציות פרחי באך לילדים לסייע להתמודד טוב יותר עם רגשות לא נעימים, להיות פתוחים ומכילים יותר כלפי עצמם. חשוב לזכור כי ילדינו עורכים מסע להיכרות עצמית, מסע בו הם מפתחים את אישיותם, את רצונותיהם ואת מי שהם עם עצמם וכלפי הזולת.

 

כיצד מתאימים את הטיפול?

את התמציות יש להתאים על-ידי תשאול מעמיק המבוצע עם מטפלים מוסמכים לפרחי באך.

מטרת התשאול היא לזהות את הסוגיות הרגשיות עמן הילד מתמודד דוגמת גורמים מעוררי מתח, מחלות פיזיות אשר יכולות להצביע על רבדים עמוקים יותר ועוד.

במקרים רבים יש לדעת, מומלץ לשלב את הטיפול בפרחי באך יחד עם תזונה. על-כן, פעמים רבות עולה ההמלצה לבחון את הטיפול אצל נטורופתים ונטורופתיות מוסמכים אשר יוכלו לבנות תפריט תואם.

הטיפול מותאם באופן אישי, וכולל ביקורות תקופתיות לבחינת מידת ההשפעה וההתקדמות.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.