טיפול לאימהות אחרי לידה

pexels-andrea-piacquadio-755028

 

אם גם את חווית לידה את מכירה את התחושות המתלוות לימים ולשבועות הראשונים שלאחריה. פתאום הכול מרגיש אפרורי כזה, כבד ומעיק. ההרגשה כי ישנו עולל קטן שתלוי בך לגמרי אמנם יכולה להיות מדהימה אך תחושת החופש שלך אבדה. המחסור בשעות השינה, הבכי הבלתי נפסק, תחושת חוסר הוודאות לגבי מה מפריע לתינוק שלך וכמובן ההורמונים המשתוללים גורמים לך להיות כעוסה יותר ונוטה להתפרץ בקלות אך גם רגישה יותר, כאובה יותר ונוטה למצבי רוח משתנים. עבור נשים רבות תחושות אלו עוברות לאחר מספר ימים או שבועות והן מסתגלות למצב החדש ומוצאות חזרה את השקט שלהן, אך מה קורה כאשר תחושות אלו אינן עוברות?

דיכאון אחרי לידה

בשנים האחרונות עולה המודעות למספר הנשים שחוות דיכאון אחרי לידה. במשך שנים רבות נשים התמודדו עם התחושות הקשות של חווית הלידה מבלי להבין מה בדיוק הן מרגישות ומבלי שסביבתם הקרובה הצליחה להכיל את הסיטואציה החדשה. תחושות אלו כוללות דכדוך, עצבות, בכי רב, תסכול, ייאוש ועוד. בתקופה האחרונה גוברת המודעות לכך שרגשות אלו הינן דיכאון של ממש ויש לטפל בכך באופן מקצועי על מנת לאפשר לכל אישה לחזור לשגרת חייה במהרה. הדרך היעילה ביותר היא על ידי טיפול רגשי התואם בדיוק את הקושי אותו האישה חווה. טיפול רגשי יעיל יכול לעזור לכל אחת לפתח חוזקות אשר יעזרו לה להתמודד עם המצב החדש, ללמד כיצד ניתן לשלוט ברגשות המשתנים ולהחזיר לעצמה את השליטה האבודה על חייה.

כיצד בוחרים טיפול רגשי לאימהות?

ישנם סוגי טיפול רבים ומטפלים רבים המציעים טיפולים רגשיים לאימהות, אך על מנת שהטיפול אכן יצליח יש לבחור את הטיפול בצורה נכונה.

  • חיבור- כאשר את בוחרת בסוג הטיפול בדקי בשלב הראשון האם את מוצאת חיבור למטפל או המטפלת. טיפול ללא מציאת נקודת חיבור לא ישיג את התוצאות הרצויות. לעולם לא נצליח ליצור התקדמות במקום בו אנו לא מרגישות נינוחות ובטוחות.
  • נגישות- כיוון שאת תלויה בתינוק קטן חפשי אחר טיפול שיהיה נגיש לך הן מבחינת מיקום והן מבחינת שעות וזמנים על מנת להקל על עצמך.
  • סוג הטיפול- כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי טיפולים המאפשרים לכל אחת לבחור את זה שמתאים לה בדיוק. השקיעי מחשבה בבחירה.

טיפול רגשי- את לא לבד

לטיפול רגשי יתרונות רבים אך אחד מהיתרונות הבולטים שבו, עליו לא מדברים רבות, הוא התחושה כי את לא לבד. טיפול רגשי מספק מענה של איש מקצוע איכותי אשר מבין ומכיל, תומך ומאזין ומהווה משענת בדיוק בזמן בו את כל כך זקוקה לה. אם את אחרי לידה ומרגישה כי את לא מצליחה לראות את האור, שהחיים הפכו להיות כבדים וכי כל אירוע קטן מפר את שלוות נפשך זה בדיוק הזמן להתחיל לדאוג לעצמך כראוי.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.