טיפים לצילום ילדים בסטודיו

קרדיט תמונה: freepik

טיפים לצילום ילדים בסטודיו יכולים להיות דיי שימושים כאשר אנחנו רוצים למעשה לצלם את הילדים שלנו מבלי שהם יברחו או יצאו מהפריים. למעשה, הצילומים יכולים להוות השקעה מסוימת בתיעוד רגעי הילדות שלהם בצורה מקצועית.  איך עושים זאת היטב? על מה אפשר לשים את הדגש?

 

טיפים לצילום ילדים בסטודיו (שפשוט לא בורחים)

ראשית כל, נכון יהיה להתייחס להיבט הסבלנות. שכן, לילדים יש חיים משלהם. הם לא מכונה שעושה כדברי הוריהם. לא צריך לכפות את הצילום או להכריח תוצאה. יש ילדים שבאופן טבעי ישתפו פעולה ונהנים מהצילום, ויש ילדים שלא. בין לבין, יש ילדים שינסו לעשות פוזה בכוונה תחילה. ובכן, זו כנראה לא התוצאה האופטימלית לשאוף אליה. אלא דווקא לאפשר את הטבעיות, החיות, המשחקיות – שכן איכויות הלו הן חלק משמעותי מן התמונה.

 

לתפוס את הרגע

הטיפ השני יהיה לתפוס את הרגע. כן, נשמע קלישאתי. אך ברגע קורה כל הקסם. ישנם טקסי תה יפניים שכל תפקידם זה לחבר לעושר האינסופי של הרגע המיידי. רק המשפט עצמו נשמע השראתי. ובמונחים צילומיים – אם יש לנו ילד שחווה משהו, שמבטא משהו – שהווה משהו, הרי זה משובח וזה קורה ברגע. לא ברגע הקודם ולא ברגע הבא. עבור זה אפשר לתת לילד להיות, ופשוט לחכות עם העין בתוך המצלמה. אפשר למקד את העדשה ופשוט להיות שם, לתת מרחב ולתת לדברים להיות. בשלב מסוים, כמו שקורה בחיים – משהו יקרה, זה הרגע, אפשר לגלות אותו עם המצלמה. טיפ זה כבר ישחרר את הילד לתנועתו הטבעית וההורה החכם יגלה כמה תמונות הוא יכול לצלם כשהילד שלו פשוט מביע עצמו בחופשיות.

 

לשחק פרספקטיבות צילום

לפני שנדבר על העמדה, הבא נדבר על עמדה. פשוט על הגובה בו אנו עומדים. במקום לצלם מלמעלה – אפשר לצלם מגובה העיניים. הצילום יהיה יותר אובייקטיבי לכאורה. יותר דומה לעולם שהילד עצמו רואה, יותר רלוונטי למישור ממנו רואה את העולם. ניתן גם לשחק עם הזוויות, ולשנות את היחסיות בתמונה. לצלם מלמטה כמו ייצור תמונה שהילד גדול יותר, ולהפך. ניתן לשחק עם זה כדי לראות מה יוצא.

 

להעמיד סיטואציות מקוריות וטבעיות

הבטחנו ונקיים. העמדה. נכון, אפשר לשחרר את הילד לענייניו. ומצד שני – באם רוצים לשתף אותו בתהליך, וכל עוד הוא רוצה להשתתף, אפשר ליצור משהו ביחד. אולי ליצור אמירה כדרך מבט למצלמה, אולי להראות רגע "טבעי" כדרך כך שנציב אותו בבריכת כדורים. הנקודה היא – לא לנסות להפוך את הילד לרובוט שיעשה מה שרוצים שהוא יעשה, אלא פשוט לתת לו הזדמנויות לככב. להראות לו שעושים משהו מיוחד ויש לו הזדמנות להיות חלק ולהביא את עצמו למצב.

 

ללמוד תאורה מתאימה

לגבי תאורה, הרי שנוכל להגיד מספר דברים. איך נוכל לבחור תאורה מתאימה? ובכן, נוכל להתאים אותה להקשר. ובאיזה הקשר מדובר? בילדים! הם קטנים, תמימים, נעימים וחמודים. אנחנו לא מחפשים לעשות צילום דרמטי ודוקומנטרי, אנחנו יכולים ללכת על תאורה רכה ומחמיאה. אפשר למצוא אותה בשעת הפיות  / גולדן אאור (קצת לפני שקיעה), ברגעים בהם העננים מסתירים ומכסים את השמש, כמו גם בצל ואפילו להשתמש במרככי תאורה או בפלאש שכמו מוקפץ מקירות. 

לשחק עם החשיפה

טיפ נוסף יהיה לגבי מהירות התריס. שכן באם מצלמים במהירויות תריס גבוהות יהיה ניתן להקפיא תמונה ולהשפיע על המריחות בתמונה. כך שהן לא ייצאו מטושטשות באותה מידה. זה למעשה משחק עם מידת החשיפה שבתמונה.

 

קורס צילום סטודיו – להעצים את הלמידה

ואם הטיפים הללו עשו קליק ורוצים לגלות עוד קצת על עולם הצילום ומה שהוא יכול לאפשר, אפשר לברר קצת על קורס צילום סטודיו. למעשה הקורס שאנו מציעים יכול לעזור ברכישת ידע תיאורטי וניסיון מעשי, תוך כדי משחק עם ציוד צילום מקצועי בסטודיו אמיתי שיש לו אבזור נהדר. הקורס יאפשר למידה של טכניקות צילום שונות, לכל מיני מצבים כמו צילומי פורטר, מוצרים, אופנה וכיוצא בזה.

תהיינה אפשרות ללמוד להפעיל את הציוד בסטודיו, ללמוד טכניקות תאורה וליצירת אווירה, הכנת סט לצילומים, שימוש במבזקים וכיוצא בזה.

אפשר לראות מה אנחנו מציעים במסגרת קורס צילום סטודיו כדי להיווכח באפשרויות לקבל הכשרה מקצועית בנושא.

 

 

 

 

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.

בלוג
5 טיפים לייעוץ זוגי מוצלח

ייעוץ זוגי יכול להיות כלי רב עוצמה לעזרה לזוגות להתמודד עם בעיות וקשיים במערכת היחסים שלהם. עם זאת, חשוב לזכור