יתרונותיהם של לימודי שחייה לילדים

קרדיט תמונה: freepik

מה יותר כיף משחייה עבור ילדים? שחייה באופן קבוע! מי שמחפש עבור הילד או הילדה שלו פעילות ספורטיבית בריאה, שעובדת על סיבולת לב ריאה ושיש לה גם ערך מוסף משמעותי של שמירה על ביטחונם במים ימצא בחוגי שחייה לילדים את כולם. אז מתי מומלץ להתחיל ללכת לחוגי שחייה, האם הם מעניקים משהו בגיל צעיר במיוחד ואילו יתרונות יש לשחייה בגיל צעיר? הכנו עבורך מדריך שיענה על כך השאלות וגם הסבר מה דרוש כדי להתחיל ללמוד שחייה באופן מקצועי מבחינת זמנים, אישורים והכנה. 

מה מקנה שחיית תינוקות ופעוטות?

התינוק נמצא בתוך רחם אמו בתוך מים ונוזלים וסביבה זו נחשבת עבורו טבעית ונעימה במיוחד. כמובן ששחיית תינוקות ופעוטות נעשית בבריכה מותאמת, בקצב רגוע, בקבוצות קטנות ובמים מחוממים, כך שהתחושות הנעימות של תקופת הרחם מהוות עבורו נחמה רבה בחודשים בהם גופו נמצא בהתפתחות מתמדת שיכולה להיות מלווה גם בקשיים, למשל כשיש גזים, כאשר צומחות השיניים וכאשר הגוף מנסה להתרגל לשינה רציפה. השחייה בחודשים האלו מאפשרת לתינוקות להיחשף למים, ליהנות קצת מהתחושה המחבקת שיש יחד עם האם או האב ויש לשהייה במים גם תכונות מרגיעות במיוחד. חשיפה למים בשלב מוקדם מקנה לתינוקות הרגל בריא של ציפה במים, יחד עם ההורים והיכרות מעמיקה עם סביבת המים. ניתן לשלב כמובן את השהייה בבריכה עם יכולות ציפה ייחודיות שמסייעות לשמור על ביטחונם של תינוקות ופעוטות.   

מה מקנה שחייה לילדים בוגרים יותר?

כאשר ילדים מגיעים לגיל חמש או מעט יותר, הם מעוניינים לרוב ליהנות יחד עם ילדים בני גילם בבריכה ובים מהמים העמוקים יותר. השהייה בבריכת פעוטות בשלבים אלו לא תורמת לתחושת הביטחון והמסוגלות שלהם וזהו שלב מצוין להתחיל ללמוד לשחות. 

אילו יתרונות טמונים בשחייה בגיל צעיר? 

שחייה בגיל צעיר קודם כל ולפני הכל מקנה לילדים את היכולת להתמודד עם מים בצורה מושכלת יותר. כאשר הילד חש ביטחון במים הוא ידע כיצד להוציא עצמו משלל מצבים שלולא היכולת לשחות יכלו להסתיים באופן טרגי. מיומנות השחייה חשובה לאין ערוך לבטיחות הילדים, שכן הם יתקלו לאורך הילדות בשלל מצבים בהם יצטרכו להתמודד עם מים, אך היא בעיקר תורמת לביטחון העצמי שלהם. בנוסף, מדובר על כושר גופני שתורם רבות לבריאותם, ומה יותר טוב מכושר גופני שנעשה מתוך הנאה רבה? 

מה דרוש על מנת ללמוד שחייה?

לשאלה מה נדרש כדי להתחיל ללמוד שחייה יש לענות בכמה כובעים. כאשר מדובר על ילדים שרוצים ללמוד שחייה מבראשית, אין צורך באישור רפואי או איזה שהן יכולות פיזיות מיוחדות. יש להירשם באחת מאותן בריכות שחייה או אצל מורים פרטיים המלמדים שחייה באופן מקצועי. אם מעוניינים ללמוד שחייה באופן מקצועי, כמובן לאחר שיש רקע של שחייה, לעיתים יהיה צורך בהכנה עם מסגרות הלימוד והחוגים האחרים, לעיתים יהיה צורך באישור רפואי, בוודאי אם מדובר על מסגרת מקצועית. 

אולי הדבר שדרוש בעיקר כדי ללמוד שחייה הוא רצון של הילדים להיפטר מהמצופים, להיות עצמאיים בבריכה ולצבור ביטחון בעת השהייה במים, הרדודים והעמוקים כאחד. 

לסיכום, אין ספק כי ללימוד השחייה תרומה רבה לילדים בכל הגילאים, ודעות רבות של בעלי המקצוע בתחום סבורים כי כמה שמתחילים מוקדים יותר, כך טוב יותר.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.