כסא בטיחות לתינוק – כיצד לבחור נכון?

קרדיט תמונה: freepik

כאשר תינוק קטן עומד להצטרף למשפחה יש לרכוש ציוד מתאים, כאשר אחת הרכישות החשובות ביותר היא כסא הבטיחות. כהורים, חשוב שתבחרו את כסא הבטיחות המתאים ביותר, הן לילדיכם, הן לרכב והן לדרישות ספציפיות, וכדי שתצליחו לעשות זאת בקלות אך גם בחוכמה, ריכזנו לכם את הפרטים החשובים.

 

בחרו בכסא בטיחות שעומד בכל התקנים הנדרשים

כולנו מכירים את הנתונים, ואת הסיכון הקיים כאשר יוצאים לנסיעה בכביש. לכן בין אם אתם נוסעים רחוק ובין אם לסידורים, בכל נסיעה, התינוק הקטן צריך להיות חגור במושב בטיחות מתאים. מכיוון שמושבי בטיחות נועדו לשמור על בטיחותם של הקטנטנים, בראש ובראשונה עליהם לעמוד בכל תקני הבטיחות המחייבים.

שימו לב שכיסא הבטיחות עבר בהצלחה מבחני ריסוק, שהוא מציע הגנה מפני פגיעות צד, שהוא עומד בכל התקנים החדשים שישנם ושהוא מעוצב בהתאם לכל הדרישות העדכניות שנקבעו.

 

בחרו כסא בטיחות בהתאם לגיל וגובה התינוק

ישנם שלושה סוגים עיקריים של מושבי בטיחות – סלקלים, כיסאות בטיחות ובוסטרים. גיל וגובה התינוק אלו הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור נכון את המושב המתאים.

  • שלב 1 – סלקל. קבוצה זו של כסאות בטיחות מתאימה לתינוקות עד גיל שנה פלוס מינוס, תלוי במשקל וגובה. עליכם לעבור לשלב הבא, כאשר הנקודה העליונה של ראש התינוק מגיעה לנקודה הגבוהה ביותר של מושב הרכב, וכאשר התינוק יכול להחזיק את ראשו ביציבות. כסאות אלו נחגרים נגד כיוון הנסיעה.
  • שלב 2 – כסא בטיחות. השלב הבא הוא כיסא בטיחות. על פי החוק, תינוקות צריכים להושיב נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה, אולם ההמלצה הרווחת היא מינימום עד גיל שנתיים, ואם אפשר גם יותר, מה טוב. כסאות אלו זמינים בעיצובים שונים, ישנם סוגים שאפשר להתקין עם ונגד כיוון הנסיעה, ובבוא הזמן, כאשר הילד יגיע למגבלות הגובה והמשקל של היצרן, או לנקודה הגבוהה ביותר של משענת הראש במושב הרכב, עליו לעבור לשלב הבא.
  • שלב 3 – בוסטר. בוסטר הוא השלב האחרון ובו הילד ישתמש לזמן הארוך ביותר. על פי חוק, ילדים צריכים לשבת במושב הגבהה, עד שהם מגיעים לגובה 145 ס"מ, או משקל 18 ק"ג. ישנם דגמים שונים של בוסטרים, עם משענת ובלי, עם חגורות מובנות או חגורות של הרכב וכדומה.

 

התקנה קלה ובטוחה

ראשית עליכם לבדוק אם יש לכם ברכב מערכת ISOfix הכוללת טבעות מתכת קטנות לאורך גב מושב הרכב, כך תוכלו לחבר מושבי בטיחות הכוללים מערכת איזופיקס בקלות. השימוש במערכת זו להתקנת הכסא הופכת את התהליך למאוד נוח, פשוט ומהיר, כאשר ישנם אינדיקטורים שמראים לכם כאשר מושב הבטיחות מותקן כהלכה. כסאות בטיחות המשלבים מערכת איזופיקס מקטינים את הסיכוי להתקנה לא נכונה והופכים את השימוש לבטיחותי הרבה יותר.

 

מומלץ לבחור במושב בטיחות שילווה אתכם לכל התקופה

אם תרצו לחסוך לעצמכם רכישה של כסאות בטיחות חדשים אחת לתקופה, בהתאם לקצב הגדילה של התינוק, לידיעתכם כיום ישנם לא מעט דגמי מושבים אשר גדלים עם הילד, וכוללים את שלושת השלבים בכסא אחד. תוכלו לחגור אותם נגד ועם כיוון הנסיעה, הם מתאימים מגיל לידה וילוו את ילדיכם עד שייפרדו ממושב ההגבהה ויהיו גבוהים מספיק לחגורות הבטיחות של הרכב.

כדי לקבל את המענה הטוב ביותר לאורך זמן, חפשו בכסא גם תכונות חשובות כמו למשל כוונן נוח, מרווח לרגליים, תנוחות שכיבה-ישיבה, הגנה מפני פגיעות צד ועוד. בנוסף, קחו בחשבון שהגנה מפני פגיעות צד כיום נחשבת לפרמטר חשוב ביותר והנה חלק מתקנות הבטיחות החדשות, ולכן זו תכונה קריטית וחשובה מאוד.

 

שפע של מרווח לרגליים

הורים רבים בוחרים להעביר את התינוקות שלהם למושב הבטיחות הבא בתור, בעקבות צפיפות או אי נוחות, בעיקר באזור הרגליים. לכן בחירה במושב בטיחות המציע המון מקום לרגליים תבטיח שימוש לאורך זמן רב יותר, מה גם שתוכלו להושיב את התינוק נגד כיוון הנסיעה לתקופה ארוכה יותר, ובכך תציעו לו מקסימום הגנה.

ולבסוף, בחרו במותג מוביל אשר מוכר בתחום מוצרי התינוקות, שכסאות הבטיחות שלו עטורי פרסים ומפותחים כדי לענות על צרכים אמיתיים, תוך עמידה בכל תקני הבטיחות הנדרשים. אחד החברות המובילות ביותר בגזרת מוצרי התינוקות זו חברת צ'יקו. בצ'יקו מתמחים בכסאות בטיחות לתינוקות ברמה הגבוהה ביותר, כך שתוכלו למצוא התאמה מעולה לצרכים שלכם.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.