מתכוננים לכל תרחיש ברגע המאושר בחיים: הכול על רשלנות רפואית בהיריון ובלידה

קרדיט תמונה: פיקסביי

למרבה המזל, מקרים של רשלנות רפואית אינם שכיחים מאוד, אך בכל זאת מדובר בתופעה שקורית ושעשויה לקרות בכל משפחה. רשלנות רפואית בהיריון ובלידה יכולה לגרום להשלכות קריטיות הן על העובר הן על האם, ובמקרים קיצוניים רשלנות כזו יכולה להיות אפילו מסכנת חיים. אז כיצד מגדירים רשלנות רפואית בהיריון, כיצד תוכלו לדעת שחוויתם רשלנות כזו ומה כדאי לעשות כדי לתבוע פיצויים? במאמר שלפניכם כל הפרטים.

מהי רשלנות רפואית?

כשמדברים על רשלנות רפואית, מדברים על עוולה מתחום דיני הנזיקין שמתרחשת כאשר לאדם נגרם נזק כתוצאה מטיפול רפואי רשלני. טיפול רפואי רשלני קורה כאשר הגורם המטפל, בין אם הוא רופא, אחות, פרמדיק וכל כוח עזר רפואי שאמור לספק מענה ראוי והולם למטופל, אינו נוקט במידת הזהירות הסבירה שמצופה ממנות וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. חשוב לדעת שהחוק אינו מספק הגדרה מפורשת עבור רשלנות רפואית בהיריון, אך מבחינה מעשית מדובר בכל נזק שנגרם לאישה בהריון, ליולדת או לעובר כתוצאה מטיפול רשלני. מידע על רשלנות רפואית בהריון תוכלו לקבל בהרחבה מעורך דין המתמחה בתחום, ובמיוחד אם אתם חוששים שעברתם מקרה שיכול להיחשב כרשלנות רפואית.

מקרים שעשויים להיחשב כרשלנות רפואית בהיריון

לא תמיד ניתן להבחין ברשלנות רפואית כאשר היא מתרחשת בזמן אמת, ולמעשה בלא מעט מקרים אפשר לזהות אותה רק לאחר שנגרם הנזק. כשמתייחסים לרשלנות רפואית בהיריון ובלידה, קיימת רשימה ארוכה של מקרים שיכולים להיחשב לרשלנות רפואית ויש צורך לבחון כל מקרה לגופו. הנזק ברשלנות רפואי כזו יכול להיגרם לעובר, לאם או לשניהם גם יחד, ויש מספר מקרים שכיחים שיכולים לשמש עילה לתביעה, כמו למשל:

  • מקרי רשלנות הנוגעים לרעלת היריון, כאשר מתפספסת אבחנה של רעלת היריון או שהצוות הרפואי אינו מיילד את היולדת בזמן.
  • במקרים שבהם עובר נולד עם תסמונת גנטית או מום מולד, יש לבדוק האם הגורמים הרפואיים שניהלו את המעקב אחר ההיריון וטיפלו באישה ההרה אכן ניהלו מעקב תקין (מקרה זה נקרא 'הולדה בעוולה'). אם ניתן היה לגלות מומים אלה בעובר עוד בשלב ההיריון בזכות בדיקות מתאימות, ייתכן שיהיה מקום לתביעה בגין רשלנות רפואית.
  • היעדר אבחנה של היריון בסיכון או מעקב לקוי או טיפול בלתי הולם במצב של היריון בסיכון גבוה, יכולים להוות עילה לתביעה.
  • התעלמות של הצוות הרפואי מסימנים המעידים על מצוקה עוברית בזמן הלידה, מה שיכול להביא לסיבוכים אפשריים במצב העובר.

הפעולות בהן מומלץ לנקוט במקרה של רשלנות רפואית

חושדים שחוויתם רשלנות רפואית? בראש ובראשונה, אספו את כל המסמכים הרפואיים שמתעדים את אופן הטיפול בכם והגישו אותם למומחה מטעמכם שיוכל לבחון את המקרה ולכתוב חוות דעת. במקרים מסוימים, עדיף שתהיה לכם יותר מחוות דעת אחת לצורך חיזוק התביעה מצידכם. חוות הדעת חשובה מאוד לתהליך, משום על פיה יוכל עורך הדין להתבסס ולהכין את כתב התביעה לפני שהוא מגיש אותו לבית המשפט. כמו כן, חוות הדעת תוכל לסייע לבית המשפט להכריע בתיק.

לאחר שיש בידכם את חוות הדעת הדרושות ואת החומר הרפואי הרלוונטי עליכם, גשו לעורך דין שיוכל לבחון את הנתונים, לבדוק אם דבר מה חסר ולהתחיל להכין את כתב התביעה. לאחר מכן, עורך הדין יגיש את כתב התביעה לבית המשפט, וינחה אתכם בנוגע לפעולות נוספות. יש לציין כי תביעות רשלנות רפואית אורכות זמן רב מהממוצע עקב המורכבות שבהן, ולכן עליכם להיאזר בסבלנות ולפנות לעורך דין מקצועי שמתמחה בתחום הרשלנות, על מנת שיוכל למצות את זכויותיכם באופן מלא והולם.

לסיכום,

אם אתם חושדים שחוויתם רשלנות רפואית במהלך ההיריון או הלידה, אנחנו ממליצים לכם לפנות לייעוץ עם עורך דין שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית כדי שיוכל לטפל בתביעה על הצד הטוב ביותר. שיהיה בהצלחה, ורק בריאות!

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.