נשנושים לחג הפסח – הכינו מבעוד מועד

קרדיט תמונה: pexels

תמיד כיף כאשר יש מה לנשנש בבית, בין אם מדובר בנשנושים מתוקים או שמא מלוחים. כיף עוד יותר כאשר הנשנושים הללו נעשו בהכנה ביתית. בחג הפסח הזה תוכלו לנשנש אינספור מאכלים מדהימים, אותם תוכלו להכין מבעוד מועד. לפניכם מספר מתכונים שיעבירו לכם את החג בהנאה גדולה.

 

בראוניז

אם אתם מחובבי השוקולד המושבעים, אין ספק שאתם פשוט חייבים להכין בראוניז בחג הזה, משום שהם הנשנוש השוקולדי המושלם. כמובן שכאן ישנו מתכון בראוניז כשר לפסח בו נשתמש בקמח שקדים במקום בקמח רגיל. אך הטעם כמובן מצוין לא פחות, רק תיזהרו שלא לסיים את כל התבנית ביום אחד. כך מכינים את הנשנוש המתוק הזה:

מחממים תנור לחום בינוני-גבוה. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומשמנים. בקערה קטנה ממיסים שוקולד מריר במיקרוגל, בפולסים של עשרים שניות. חשוב לערבב בין חימום לחימום. בקערה גדולה טורפים יחד במשך כשתי דקות ביצים וסוכר. מוסיפים שמן וטורפים שוב. מוסיפים את תערובת השוקולד וטורפים פעם נוספת עד שהוא נטמע בבלילה לגמרי. מוסיפים קמח שקדים, קורנפלור ומלח ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.

את התערובת מעבירים לתבנית ואופים במשך כחצי שעה, עד שהעוגה נעשית יציבה. מצננים היטב לפני שחותכים לקוביות. מומלץ לאכול בליווי של תותים טריים, אבקת סוכר או גלידת וניל.

 

לחמניות גבינה שום־שמיר

גם נשנושים מלוחים הם חלק חשוב מהתפריט היומי, לכן בחרנו להביא לכם את המתכון הנפלא הבא. לא תאמינו אבל הלחמניות הללו לא רק חפות מגלוטן, הן אף דלות בפחמימות ועשירות בחלבון. כמובן שלא נשכח לציין עד כמה הן טעימות. כך תכינו את הלחמניות הנהדרות האלה:

מרפדים תבנית אפייה שטוחה וגדולה בנייר אפייה. מחממים את התנור לחום בינוני. טורפים יחד חמאה מומסת, ביצה, שמיר קצוץ ושום. בקערה נפרדת מערבבים יחד שקדים טחונים, קמח קוקוס, אבקת אפייה, מלח ופתיתי פרמזן.

בסיר בינוני שמים פתיתי מוצרלה וקוביות חמאה ומחממים על להבה נמוכה עד שהמוצרלה נמסה. חשוב להמשיך לערבב לכל אורך זמן הבישול. מוסיפים לסיר את תערובת החומרים היבשים ומערבבים עד לקבלת בצק אחיד. את הבצק מעבירים ללוח עבודה. לשים את הבצק ויוצרים ממנו גליל אותו חותכים לשישה עשר קטעים שווים. מכל מקטע מגלגלים כדור חלק.

מסדרים את הכדורים בתבנית, משטחים מעט בלחיצה עם שיני מזלג וזורים עליהם פתיתי פרמזן. אופים במדף האמצעי בתנור במשך כרבע שעה, עד שהלחמניות נעשות זהובות.

 

ממתק מצה עם אגוזים בטופי-קרמל ושוקולד

את הנשנוש הבא תוכלו פשוט לשלוף מצנצנת בכל פעם שיתחשק לכם משהו מתוק. ניתן לעטר את ממתקי המצה הללו בשלל תוספות מגניבות במיוחד כמו פיסטוק קצוץ, חמוציות, שוקולד לבן קצוץ, פולי קפה מרוסקים ועוד. תוכלו להתאים את התוספות בדיוק לטעם האישי שלכם. כך מכינים את הנשנוש המופלא זה:

מניחים מצות על משטח עבודה. בסיר שמים סוכר ומלח ומחממים על להבה קטנה במשך כשש דקות, עד שמתקבל קרמל. מסירים את הסיר מהאש ומוסיפים לתוכו שמנת מתוקה, תוך כדי טריפה. מחזירים את הסיר לאש וטורפים עד לקבלת קרם חלק.

את הקרמל החם יוצקים על המצות ומורחים בשכבה אחידה. לפני שהקרמל מספיק להתקשות מפזרים אגוזים קצוצים או כל תוספת אחרת. מזלפים מעל שוקולד מומס, מצננים ושוברים לחתיכות. מומלץ לשמור בצנצנת אטומה במקרר.

 

מאפין-בריי

אוהבים מצה בריי? אוהבים מאפינס? מה דעתכם לשלב בין השניים ליצירת המאכל המושלם. זה בדיוק מה שנעשה במתכון הבא. את המאפין-בריי האפוי אפשר למלא בכל תוספת שרק תרצו, אך הפעם ניתן הצעה משלנו. כך מכינים את המאפינס המיוחדים האלה:

מחממים תנור לחום בינוני-גבוה ומשמנים היטב תבנית מאפינס. בקערה טורפים ביצים. מוסיפים שמנת לבישול, גבינת כבשים מעודנת, מלח ופלפל וטורפים היטב. מרטיבים מצות קלות תחת ברז המים ושוברים לחתיכות קטנות. מוסיפים את המצות לקערה ומערבבים.

מעבירים את התערובת לתבנית המאפינס ומעטרים כל מאפין בפרוסה של גבינת כבשים וכפית של פלפלים קצוצים. אופים בתנור במשך כעשרים דקות עד שהמאפה נעשה שחום ויציב. מחלצים את המאפינס מהתבנית, מזלפים מעט שמן זית, מעטרים בעלה שמיר ומגישים. אם רוצים אפשר להוסיף גם עשבי תיבול שונים, תרד, תירס, עגבניות מיובשות או זיתים.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.

בלוג
5 טיפים לייעוץ זוגי מוצלח

ייעוץ זוגי יכול להיות כלי רב עוצמה לעזרה לזוגות להתמודד עם בעיות וקשיים במערכת היחסים שלהם. עם זאת, חשוב לזכור