פונדקאות בחו"ל לקהילת הלהט"בים

קרדיט תמונה: freepik

תהליכי פונדקאות הפכו בשנים האחרונות לתופעה נרחבת ומוכרת. בין אם מדובר בזוגות המתקשים להביא ילדים עקב בעיות בריאותיות ובין אם מדובר בזוגות מקהילת הלהט"בים שאינם יכולים להביא ילדים באופן עצמאי. עד היום, זוגות להט"בים לא יכלו לבצע תהליכי פונדקאות בישראל ופנו בעיקר לפונדקאות בחו"ל לקהילת הלהט"בים. לאחרונה פרסם בג"ץ פסיקה משמעותית, במיוחד לזוגות הומואים, שבקרוב יוכל להתחיל להביא ילדים בתהליכי פונדקאות בישראל. החוק שנחקק בשנת 1996 קבע שזוגות של הומואים, או גברים בודדים או נשים בודדות לא יוכלו להשתמש בתהליך פונדקאות בישראל כדי להביא ילד לעולם. החוק הזה הוביל רבים לפנות לתהליכי פונדקאות בחו"ל לקהילת הלה"טבים או ליחידנים. יש לקחת בחשבון שגם כשהשינוי יכנס לתוקפו, בישראל עדיין צריך לעמוד בתנאי ועדה כדי להתחיל בתהליך, בעוד בחו"ל לרוב התנעת התהליך קלה ומהירה יותר.

 

איפה אפשר לקיים תהליכי פונדקאות בחו"ל?

בעקבות המגבלות על קהילת הלה"טבים, זוגות הומואים או זוגות שאינם עומדים בקריטריונים בישראל פונים לפונדקאות בחו"ל. ישנם מספר יעדים מוכרים המציעים את השירות הזה. רבים בוחרים לבצע תהליכי פונדקאות בגאורגיה ובאוקראינה בשל העלויות הזולות יותר מתהליכי פונדקאות בארצות הברית לדוגמה, הקרבה הגיאוגרפית היחסית, ומהירות יחסית של התהליך.

 

איך מתבצע תהליך הפונדקאות בחו"ל?

אם בחרתם להתחיל את המסע שלכם להוריד באמצעות תהליך פונדקאות בגאורגיה לדוגמה, מומלץ קודם כל לפנות לארגון ישראלי שילווה אתכם בתהליך ומכיר את השלבים והבירוקרטיה ביעד הספציפי. לכל מדינה ישנם תהליכים שונים מעט, דרישות שונות ועלויות שונות. בארגונים בישראל ישנו ליווי צמוד של מטפלות משפחתיות, עובדות סוציאליות וכו' שעוזרות להתנהלות בכל ההיבטים של התהליך: היבטים רפואיים, משפטיים, בירוקרטיים וכדומה. אם בחרתם בתהליך פונדקאות בגאורגיה לרוב ישנה עלות בסיסית לתהליך וכל ניסיון נוסף להחזרת עובר הוא בתשלום נוסף. אם בחרתם בפונדקאות באוקראינה, לרוב ישנה עלות אחת שמכסה את כל הניסיונות עד להצלחה בתהליך. את כל התהליכים הרפואיים הכוללים את הטיפולים ומעקבי הריון שונים מבצעים בקליניקות בעלות צוותים רפואיים דוברי אנגלית, שמתחמים בתחום הפיריון והפונדקאות, מעקב ההיריון מתנהל על פי הנהוג בישראל בכל הנוגע לבדיקות המוכרות כמו בדיקות דם, שתן, אולטרסאונד, סקירות וכדומה.  הארגון מישראל דואג גם לליווי של הפונדקאית שנבחרה, ומתווך בין ההורים לעתיד לפונדקאית בכל הנוגע לתוצאות בדיקות, הוצאת תעודת לידה ועד שחרור התינוק להוריו החדשים.

 

כמה עולה תהליך פונדקאות בארץ ובחו"ל?

ישנו הבדל במחירים בעלות הבסיסית של התהליך בין מדינה למדינה וגם בתוספת התשלום על יוצאי דופן. ננסה להציג פה תמונה כללית להערכה גסה של העלויות. בישראל עלות התהליך מתחילה באזור ה-200,000 ₪, והיא כוללת עד 6 ניסיונות החזרה של עוברים, את מהלך ההיריון והלידה. רוב הבדיקות הרפואיות מכוסות על ידי הביטוח המקומי בקופת החולים. במקרה והריון התברר כהריון תאומים ישנה עלות נוספת של כ-15,000 ₪, אם הלידה נעשתה בניתוח קיסרי ישנה תוספת של כ-5,000 ₪. מבחינת אורך התהליך, לרוב יקח כארבעה חודשים עד הפגישה הראשונית עם הפונדקאית ועוד כחודשיים לאישור הוועדה, כך שתהליך ההפרייה עצמו מתחיל בערך כחצי שנה לאחר תחילת התהליך. אם תבחרו בפונדקאות בגאורגיה לדוגמה, העלות הראשונית תהיה כ-150,000 ₪ אבל כוללת נסיון אחד של החזרת עוברים, הריון ולידה. הריון של תאומים מוסיף עלות של כ-1,000 דולר, ניתוח קיסרי יוסיף עלות של כ-700 דולר. היתרון הגדול הוא שלרוב אפשר להתחיל בטיפולים כבר תוך ארבעה שבועות מהנעת התהליך.

 

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.