פיטורין במהלך ההיריון

פיטורין לא חוקיים

כל אישה שעובדת במוסד ציבורי או בחברה פרטית נהנית מהמעטפת של דיני עבודה ייעודים הקשורים לעבודת נשים במושאים כמו פיטורין במהלך ההיריון, טיפולי פוריות, חופשת לידה ונושאים נוספים הקשורים בכך.

במקרים רבים מעסיקים מבצעים פיטורין לא חוקיים במהלך ההיריון ולאחר מכן גם לא משלמים לעובדת פיצויי פיטורים עבור כל תקופת העבודה, המגיעים לה על פי החוק.

טיפול בנושא פיטורין שבוצעו שלא כחוק

על פי חוק עבודת נשים, מעביד אינו רשאי לפטר עובדת הנמצאת בשלב כלשהו של ההיריון כיוון שהיא לא תוכל למצוא מקום עבודה אחר במצבה.

מעסיק שמעוניין לפטר עובדת לאור מקרה חריג כמו בעיות פיננסיות בעסק, נושאים הקשורים לתפקודה של העובדת או כל סיבה אחרת, אמור לבקש היתר לכך מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה וזאת לאור העובדה שהוא מבקש לפטר אותה עקב מסיבה אחרת שאינה קשורה להיריון.

אף על פי כן מעסיקים רבים מבצעים מהלך זה, גם ללא ההיתר וגורמים מפח נפש גדול לנשים ההריוניות כיוון שהן נותרות ללא הכנסות עד מועד הלידה.

לאור זאת נשים רבות פונות ליחידת האכיפה של חוקי העבודה במשרד התמ"ת ומגישות תלונה מפורטת נגד המעסיק תוך פירוט מלוא המידע ובנוסף לכך תובעות באופן אישי את המעסיק על צעד זה.

יש מקרים חריגים שבהם משרד התמ"ת מאשר למעסיקים את הפיטורין עקב סיבות מוצדקות שאינן קשורות להיריון אלא לתפקוד לקוי בעבודה או סיבות נוספות שהוכחו כמוצדקות.

חוק עבודת נשים, אינו מאפשר למעסיקים לפטר גם נשים שנמצאות במהלך של טיפולי פוריות עקב העובדה שהן נעדרות עקב כך במשך שעות או ימים ממקום העבודה. דינן של הנשים המצויות בתהליך פוריות שהוא קשה מנשוא, זהה לחוקים החלים על נשים בהיריון.

פיטורין במהלך חופשת הלידה

מקומה של האישה במקום העבודה נותר בעינו, עד שהיא שבה מחופשת הלידה לאחר שלושה חודשים וחצי והיא אמורה לחזור להיקף זהה של משרה בתנאי העסקה זהים לאלו שהיו לפני הלידה.

במהלך חופשת הלידה ובשישים יום שלאחר מכן המעביד לא יכול לבצע מהלך של פיטורין, מכל סיבה שהיא.

קבלת פיצויי פיטורין

אישה שהחליטה לא לשוב לעבודה לאחר הלידה משיקולים אישיים שלה, כמו קושי בהגעה יום יומית לעיר רחוקה כאשר יש תינוק בבית, רצון לגדל את הילד עד גיל שנה, טיפול בשני ילדים קטנים שנולדו בסמיכות יחסית או כל סיבה אחרת, היא מודיעה למעסיק על כך.

למען ההגינות כדאי להודיע על כך כשמתקבלת ההחלטה כדי שהמעביד ידאג לעובדת מחליפה וכך העסק יתפקד כהלכה. בנוסך לכך הוא יערוך את כל החישובים הנדרשים כדי להעביר לעובדת זו את כספי הפיצויים על פי התחשיב הקבוע בחוק במקרים מסוג זה הכוללים את סך חודשי ההעסקה אם מדובר בחודשים בודדים, או בכמה שנים ושחרור קופת הפנסיה הרשומה על שמה כך שהיא תוכל להמשיך ולהפקיד בה כספים.

 

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.