קושי בכניסה להריון: איך מתמודדים ומתי פונים לייעוץ?

קרדיט תמונה: freepik

הריון הוא תהליך קסום וטבעי אשר מתרחש אצל רוב הנשים בצורה טבעית, או ככה לפחות אנחנו הורגלנו לחשוב. במציאות, הקושי שיש בכניסה להריון טבעי היא תופעה מאוד שכיחה ולפעמים אפילו שגרתית. קושי בכניסה להריון לא מעיד באופן חד משמעי על בעיה של פוריות כלשהי ולפעמים מדובר בתהליך טבעי של הגוף וישנם השפעות מעכבות של עוד הרבה גורמים סביבתיים. למעשה, בכל מחזור ההסתברות של כניסה להריון היא כעשרים אחוזים בלבד, ככה שקליטה של הריון על הניסיון הראשון היא ממש לא ברורה מאליו ויש מצב שההיריון יושג אך ורק בניסיון העשירי.

הורדת הלחץ הנפשי בשלב הראשון

מנתונים שנאספו בכל מיני מחקרים בנושא פוריות במדינת ישראל, עולה כי תשעים אחוזים מהזוגות אשר מנסים להרות בצורה טבעית מתמודדים עם קושי רב בכניסה להריון, לפחות בשנה הראשונה. בזמן השנה הראשונה ומתחילת הניסיון של הזוגות להרות והפסקה של שימוש בכל אמצעי המניעה, מומלץ מאוד לנסות אך ורק בדרך טבעית, להתאזר קצת בסבלנות ולא ללכת לייעוץ מיד. הרבה מאוד זוגות ובעיקר בקרב נשים אשר מנסות להיכנס להריון במשך זמן ממושך ללא שום הצלחה, שרויות במתח עצום מאוד ולפעמים מלאות גם בבושה או במבוכה רבה בגלל הקושי שלהן להיכנס להריון.

פנייה מתאימה לייעוץ ובדיקות נוספות

לאחר קושי של תקופה של לפחות שנה בניסיון מסיבי להרות טבעית מומלץ מאוד לפנות לייעוץ מקצועי. אפילו שההנחה השגויה שאי פריון רוב הפעמים נגרם בגלל בעיה רפואית אשר נמצאת אצל האישה, הסטטיסטיקה מראה שאצל שלושים וחמישה אחוזים מהזוגות, אי הפריון קשור אל בעיות פוריות אצל הגבר. באחוזים דומים, הבעיה נגרמת בגלל חסימה בחצוצרות האישה, בחמש עשרה אחוזים נוספים הבעיה היא העדר של ביוץ ובקרב כחמישה אחוזים מהזוגות, הקושי שיש בכניסה אל הריון נובע בגלל בעיה משותפת. אבחון מדויק של מומחה להריון בסיכון גבוה יאמר לכם לפנות אל טיפולי פוריות מאוד רלוונטיים לסיבה שבגללה אתם לא מצליחים להרות בצורה טבעית.

בירור מקיף של בעיית הפוריות

שלב הבירור כולל בתוכו תחקור רפואי וכמה בדיקות שונות בהתאמה מלאה לממצאים. לאחר כמה שאלות מקיפות על אורך החיים של שני בני הזוג, בדיקה מקיפה של ההיסטוריה הרפואית וההעמקה במה שבאמת רלוונטי אל הבעיות של הפוריות. קרוב לוודאי שאחר כך אתם תופנו אל בדיקות נוספות כמו בדיקת הורמונים. מדובר על בדיקה של דם להורמונים אשר קשורים אל המחזור החודשי, להורמונים אשר קשורים אל בלוטת התריס ובהפרשה של חלב מן השדיים.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.