רשלנות רפואית בהיריון: כל מה שצריך וחשוב לדעת

 

 

היריון ולידה הם אירועים משמחים ומרגשים, אולם כאשר משהו משתבש מדובר בהשלכות הרות אסון. מה חשוב לדעת על הגשת תביעה וכיצד ניתן למצות את מלוא הזכויות? על כך – במדריך המיוחד הבא.

רשלנות רפואית בהיריון: כל מה שרציתם לדעת וחששתם לשאול לפני הגשת תביעה

רשלנות רפואית בהיריון קשורה לתינוקות שנולדו עם תסמונות או פגמים ומחלות שאותן ניתן היה למנוע או לאבחן בזמן תקופת ההיריון, במסגרת מעקב היריון. מעקב היריון מהווה את אחד השלבים החשובים ביותר לצורך בקרה על התפתחות העובר והאם, וכאשר הוא לא מתבצע באופן מקצועי ויסודי התוצאות עלולות להוביל לנזקים משמעותיים הפוגעים הן באיכות החיים של התינוק ובוודאי אצל ההורים שנאלצים להתמודד עם מציאות חדשה ומאתגרת. בכל הנוגע לרשלנות רפואית בהיריון, חשוב להבין כי מדובר בשורה של מקרים אשר במסגרתם ניתן לתבוע: ניהול כושל של מעקב היריון, אבחון לקוי של מומים, אי ביצוע בדיקות גנטיות, פענוח לא נכון של בדיקות ועוד. כאשר מדבר על רשלנות רפואית בלידה, הכוונה היא להתנהלות לא מקצועית של הצוות שבמסגרתו נגרם נזק לעובר: אי זיהוי בזמן של מצוקה עוברית שהוביל לשיתוק מוחין, חילוץ רשלני של תינוק, טכניקת לידה לא מתאימה ועוד. אירועים אלו מובילים הן את ההורים והן את התינוק למציאות חיים מורכבת, ועל כן אם אתם סבורים כי הצוות התרשל בתפקידו נדרש לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בתחום לצורך גיבוש כתב תביעה וקביעת גובה הפיצוי.

כיצד מחושב גובה הפיצוי?

תיקי רשלנות רפואית בהיריון הם תיקים מורכבים, וזאת בשל העובדה כי נדרש להוכיח בפני בית המשפט כי הצוות הרפואי חרג מהסטנדרט המקובל ובהתאם לכך נגרם נזק ממשי. בדרך כלל, בכתב תביעה עורך הדין לא יציין את סכום התביעה אלא ניתן להחליט לאיזה בית משפט מגישים את התביעה – תביעה לבית משפט השלום עם סכום תביעה שמגיע עד ל 2.5 מיליון ₪ או לחילופין בית המשפט המחוזי עם תביעה של למעלה מ 2 וחצי מילון ₪. בתביעות רשלנות בית המשפט מפצל את גובה הפיצוי ע"פ ראשי נזק. בתביעות של רשלנות רפואית בהיריון בתי המשפט נוטים לפסוק בהתאם לראשי נזק של עוגמת נפש, הפסד השתכרות עתידי של התינוק כמו גם של ההורים ועוד. לבית המשפט יש שיקול דעת מוחלט בקביעת גובה הפיצוי, אולם ניתן לומר כי ככל שהנזק שנגרם ליילוד הוא חמור יותר, כך ניתן יהיה להבטיח כי חבר השופטים יפסוק לטובתכם ומתוך הבנה כי מורכבות הטיפול לצד ההשלכות הנפשיות מחייב מתן פיצוי הוגן. לא פעם ייפנה בית המשפט את הצדדים לצורך גישור, וזאת מתוך מטרה להימנע מהליך משפטי סבוך וארוך ובהתאם לכך קביעת גובה פיצוי המוסכם על שני הצדדים.

 

מה חשוב לדעת רגע לפני הגשת התביעה?

כהורים, הסיטואציה של הגשת תביעה בזמן רגיש זה היא ברורה לכל. בשל כך, מומלץ לקבל קודם כל ייעוץ משפטי מצד משרד עורכי דין אשר ידע ללוות אתכם ולסייע גם בהיבטים נפשיים, מתוך מטרה כי תוכלו להתחיל את בירור המקרה שהתרחש בזמן, לאור היותו של ההליך המשפטי ארוך וסבוך. מאחר ונושא הפיצוי הכספי מהווה חלק משמעותי מתהליך השיקום של התינוק ושלכם כהוריו, ועל כן אל תמתינו ופנו ללא דיחוי לעורך דין. זכרו כי בסופו של דבר בזכות מעטפת משפטית והוכחת הרשלנות ע"י הוכחת הנזק שנגרם בזמן תקופת ההיריון או הלידה וכן קיומו של קשר סיבתי, ניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת לגבי הגורמים אותם ניתן לתבוע במסגרת ההליך: הרופא המטפל, בית החולים, קופת החולים כמו גם המרכז הרפואי הפרטי. לאחר מכן, יתבצעו השלבים הבאים: איסוף כל החומרי הרפואי וקבלת חוות דעת מרופא מומחה לגבי טיב הטיפול, הגשת התביעה, קבלת כתב הגנה, הגשה של תחשיבי הנזק ולאחר מכן ניהול של מו"מ לצורך סיום התיק דרך פשרה או לחילופין תחילת הליך התביעה בין כותלי בית המשפט, לצורך מימוש זכויות מלא וקבלת פיצוי.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.