תזונה מומלצת בזמן הריון

קרדיט תמונה: freepik

אחת התקופות המרגשות ביותר עבור נשים היא תקופת ההריון, למרות הקשיים ותופעות הלוואי מדובר בתקופה של אושר צרוף וצפייה גדולה. נכון, ההורמונים משתוללים וזה לא תמיד נוח אולם, התחושה שאת נמצאת בתקופה בה גופך מייצר חיים חדשים היא עונג מסוג אחר שלא תוכלי למצא בשום דבר או מקום אחרים.

מרגע שהבנת שאת בהריון את בוודאי מחפשת לדעת מה מותר ומה אסור, מה מומלץ וממה עדיף להימנע. כמות החומר שניתן למצא ברשת הוא עצום ויכול להיות מעט מבלבל לפיכך, אנסה לעשות מעט סדר ולדבר על הדברים שמרבית התזונאים ורופאים מנוסים ממליצים עליהם.

 

שאלות אין סוף

תקופת ההריון הראשון ומה שצריך וכדאי לאכול בה מלאה במיתוסים של אסור ומותר ואת עשויה לשאול את עצמך שאלות כגון – האם מותר לי לאכול דגים? האם חשוב לשלב הרבה מאוד ברזל בתפריט? האם אני אוכלת מעכשיו עבור שניים? האם צריך לאכול במיוחד הרבה? איזו פעילות גופנית לבצע, כמה פעמים בשבוע ועוד. אחד הכלים החשובים שיסייע לך לנהל את ההריון הראשון שלך הוא מחשבון הריון, המחשבון יראה לך באיזה שבוע של ההריון את נמצאת, יסייע לך להבין את השלב בתהליך ומה עלייך לעשות.

 

אתגרי התזונה בתקופת הריון

תקופת ההריון אמנם תקופה קסומה אך היא מביאה עמה גם לא מעט אתגרים, אחד מהם הוא נושא התזונה. במהלך תקופת ההריון חשוב לצרוך אוכל בטוח שמקורו ידוע ולהיות מודעים לעובדה שמערכת העיכול שלך עוברת שינויים עכשיו והסימפטומים שלה עשויים להשתנות. אתגרי התזונה הגדולים הם בתחום האכילה הרגשית (תקופת ההריון רוויה בעליות וירידות מצב רוח), בתחום צריכת המזון של נשים ספורטאיות, בנושא נשים עם בעיות מעי רגיז ומחלות מעי דלקתיות.

 

מה מומלץ לאכול במהלך חודשי ההריון?

אגדתי את ההמלצות של מספר תזונאיות להמלצה אחת לתפריט יומי –

  • ארוחת בוקר – לחם מלא, ביצה, גבינה או אבוקדו וכמוכן מגוון ירקות.
  • ארוחת צהריים – מנת עוף, בשר בקר או הודו, או קטניות בתוספת דגנים מלאים כמו קינואה ובורגול, כוסמת, ושוב מגוון ירקות.
  • ארוחת ערב – לחם מלא, ביצה, גבינה, ניתן לשלב פשטידות שונות ושוב ירקות. במקום כל אלה ניתן לאכול דייסה משיבולת שועל.

מזון נוסף שניתן לשלב בכל אחת מהארוחות – אפונה, שעועית, עדשים, פול, גרגרי חומוס, שקדים, אגוזים, טופו וכל סוגי הפירות.

 

המלצות נוספות אודות צריכת המזון

  • באופן כללי מומלץ בזמן הריון לצרוך בכל יום עד 450 קלוריות יותר מהרגיל, בעיקר החל מהשליש השני של ההריון.
  • רצוי לאכול בכל יום 5 או 6 ארוחות כאשר 3 מתוכן הן ארוחות ביניים קלות.
  • יש להימנע מצריכת ביצים לא מבושלות, מאכילת דגים לא מבושלים, קפאין ואלכוהול.
  • מומלץ לחזק את הגוף בתוספי המזון הבאים – חומצה פולית, אומגה 3, יוד, ויטמין די וברזל.

 

מדוע חשוב לאכול נכון בזמן ההריון?

התקופה בה צריכת המזון של האם קריטית הנה אחרי 90 הימים הראשונים של ההריון, ניתן לחשב חודשי הריון לפי שבועות. אכילה נכונה במהלך ההריון תורמת להתפתחות תקינה של העובר במגוון תחומים –  המערכת החיסונית, המערכת הפיזיולוגית והמערכת הנוירולוגית. מדובר בתקופה קריטית בהתפתחות ולכן חשוב מאוד לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה הכוללת את כל אבות המזון. ולאלה מכן שעדין לא בהריון מומלץ להשתמש במחשבון ביוץ שיאפשר לכן לחשב את מועדי הביוץ הקרובים שלכן במטרה להגדיל את הסיכוי להיכנס להריון.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.