תרומת ביצית ב 2022 – למה זה חשוב?

קרדיט תמונה: freepik

אחד מהתהליכים המדהימים ביותר שאישה יכולה לחוות הוא לגדל חיים חדשים, ממש בתוכה.
הריון לא סתם נחשב לפלא הבריאה, נשים מחכות ומצפות לחוויה העוצמתית הזו הרבה מאוד זמן ולצערנו ישנן נשים המחכות לכך אפילו יותר מידי זמן. תרומת ביצית יכולה להוות הליך מינורי בחייה של אחת אך לשנות לחלוטין חייה של אישה אחרת. היום, בשנת 2022 אנחנו מבינים שהשילוב בין הקדמה וההתפתחות הטכנולוגית ברפואה לבין פתיחות חברתית ותחושת ערבות הדדית יכול להוליד דברים יפהפיים ולייצר קשרים מיוחדים.

תרומת ביצית זהו נושא חשוב שלא עולה מספיק בשיח היומיומי ולכן המידע סביבו מועט. בדיוק בשביל להצליח לצמצם מעט את הפער, ריכזנו למאמר זה מידע בסיסי וחשוב הנוגע לתרומת ביצית.

תרומת ביצית – מי יכולה לתרום, מי להיתרם ומה התהליך?

נתונים סטטיסטיים שעולים מצביעים על כך שעד 20% מהזוגות המנסים להיכנס להריון באופן טבעי, נתקלים בקשיים להצליח בaמהלך השנה הראשונה לניסיונות. בהמשך בני הזוג כנראה יפנו לייעוץ וליווי רפואי על ידי מומחה בתחום הפוריות. סיכויי ההצלחה להרות מושפעים מכל מיני גורמים שונים וביניהם ישנה השפעה גדולה של גיל המטופלים. כאן ישנו מקום להמלצות שונות על פי החלטת המומחה, קיימת האפשרות הן לקבלת תרומת זרע והן לקבלת תרומת ביצית.

מי יכולה לקבל תרומת ביצית?

במהלך ליווי מקצועי בענייני פוריות, יתבצעו בדיקות מקיפות, ניסיונות שונים ובמקרים מסוימים הרופא יחליט להמליץ על תרומת ביצית. תהליך תרומת ביצית בישראל יהיה אפשרי רק עבור נשים אשר סובלות מבעיות פוריות שהביאו את המומחה המטפל להמליץ על תרומת ביצית ובתנאי שהן בנות 18-54. בנוסף, עליהן להיות נשואות או בזוגיות (אם הן לא נשואות, על שני בני הזוג למלא ולחתום על טופס הסכמה).

ישנן שתי אפשרויות מקובלות לביצוע תהליך של תרומת ביצית, הראשונה היא בתהליך מדיני מסובסד שיעמוד על סכום של 10,000₪.

האפשרות השנייה, ברוב המקרים תעמוד בפני מי שאינה עומדת בקריטריונים לסיוע זה בארץ מסיבות שונות. במקרה זה, ישנה האופציה להיעזר בתרומת ביצית מחו"ל. הליך זה יהיה יקר יותר ויעמוד על 25,000-60,000 ₪. יחד עם הליך של תרומת ביצית בחו"ל, ניתנת האפשרות לבחור את מאפייניה של תורמת הביצית כמו למשל סוג דם, השכלה, גוון עור, גיל, מראה כללי ועוד. בנוסף, כיאה לטווח המחירים הגדול ישנן גם שלל חבילות הכוללות בתוכן שירותים נוספים כמו איכות גבוהה של ביציות בנות עד שישה ימים, מסלול המאפשר כמות בלתי מוגבלת של ביציות בעצם עד הצלחת ההיריון ועוד.

מי יכולה לתרום?

מי שיכולה לתרום היא אישה הנמצאת בעצמה בתהליך של הפריה חוץ גופית והיא נקראת "תורמת מטופלת", או שזו יכולה להיות מתנדבת בגילאי 21-35 שתסכים כמובן לעבור את הליך שאיבת הביציות.

גם כאן ישנם תנאי סף לתרומת ביציות. ההסכמה לתרומה צריכה להיות מתוך רצון חופשי ללא עוררין, לא נשואה (ישנן מקרים ואישורים חריגים המאפשרים לנשואות), התורמת לא קרובת משפחה של האם או האב המיועדים. בנוסף, התורמת תעבור שלל בדיקות מקיפות שיבטיחו את בטחונה בתהליך וכן גם יוודאו התאמה לתרומת ביצית. מדובר כמובן בתהליך ארוך ומורכב יחסית.

תרומת ביצית – מה התהליך?

התהליך עבור האישה המקבלת את התרומה יתחיל במתן זכאות לתרומת ביציות, או אם אינה עומדת בקריטריונים מסוימים, תופנה לבקשת תרומה מחו"ל. לאחר קבלת האישור לתרומה, תצטרך האישה הנתרמת עצמה להביע הסכמה ורצון לקראת התהליך. בהמשך תהיה פניה מסודרת על ידי טופס בקשה שיועבר לרופא האחראי ביחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים, יעודכנו הפרטים האישיים של הזוג המבקש תרומה ויידרש מהזוג לחתום על עוד הסכמים בנושא התרומה עצמה. האנונימיות של התורמת תישמר אלא אם ישנה היכרות קודמת. בהמשך יהיה על הזוג לשלם עבור הטיפול, הליך הפריית הביציות והשתלתן יתחיל.

לסיכום, מדובר בהליך שיכול לשנות את חייהם של לא מעט אנשים ולכן כדאי להתייחס אליו בדיוק כך.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.