יומן תיעוד לתינוק – במיוחד בשבילכם!

צילום אולטראסאונד הריון

גם מזכרת מופלאה וגם דרך מושלמת לעקוב אחר התפתחות ילדכם!
כולנו יודעים כמה מהר עוברים החיים, ועד כמה קל לנו בני האדם לשכוח. לרוב בעקבות הלחץ של היום- יום, השגרה והעבודה איננו מצליחים לעצור ולהתמקד בדברים הקטנים שקורים לנו ביום – יום. רובנו, מרוב עומס, איננו מצליחים לזכור את הדברים החשובים באמת.

תינוק נולד

למה כדאי לרכוש יומן תיעוד לתינוק שלכם?

אם כל אחד מאיתנו ישאל את עצמו מהם הדברים המצחיקים ביותר, המיוחדים ביותר, המרגשים ביותר שקרו לו בחודש האחרון, בחצי שנה האחרונה או בשנה האחרונה- האם תצליחו להיזכר? סביר להניח שתזכרו מעט מאוד מאלו, אם בכלל. אנחנו דוהרים קדימה, כאילו "אין מחר" ושוכחים לעצור ולהתמקד ולעיתים גם ליהנות. נראה שזה עתה הילד נולד, מרגיש כאילו רק אתמול היית בחדר הלידה, כאילו רק אתמול כל מה שהילד ידע לעשות זה לאכול ולישון (או שלא) ו"הופס" – הילד גדל והוא כבר מתחיל לצחוק, לאכול מזון מוצק, לזחול, ללכת, לומר מילים ראשונות.
אם אתם עוצרים לרגע ונזכרים באותם רגעים- תצליחו לזכור מתי קרה כל זה? איפה הייתם באותו הרגע? איך הגבתם? המילה הראשונה של הילד שלנו!! היום בו התחיל לזחול! הצעד הראשון שלו בכוחות עצמו! הרי הדברים הקטנים האלה הם אלה שמשלימים בסופו של דבר את הפאזל – מתינוק קטן, לילד, לתלמיד, לסטודנט, לאדם בוגר.

אמא ותינוקת

יומן תיעוד לתינוק: זכרון לכל החיים

היומן שאנחנו מציעים מטרתו לסייע לכם גם להיזכר כשרחוק, וגם לעקוב אחר קצב ההתפתחות. באמצעות שימוש ביומן תוכלו להיות מדויקים ולשים לב לתקינות ההתפתחות ובמידה ותזהו שהקצב קצת איטי תוכלו לפנות להתייעצות.
אני באופן אישי, שמרתי את הזיכרונות החשובים האלה במחברת מרופטת. הילד הפרטי שלי החל לזחול בתאריך 12/6/2010. הוא זחל גחון בסגנון חייל קומנדו. בתאריך 14/10/2010, הילד החל ללכת. המילה הראשונה שלו הייתה "אבא". הוא הגה אותה בהתחלה "בא". המילים הבאות שלו היו סבתא- "טאטא", פח – "פה", בננה – "נננה", ברווז – "גה- גה" ודובי – "אדן". מפה לשם, התווספו להן עוד ועוד מילים. המילה אימא אמר, שחיכיתי לה במיוחד הגיעה רק מספר חודשים לאחר מכן ומאז ועד היום אני "מאמא". בכל מקרה, הינה אנחנו היום. הילד כבר גדול, עצמאי, אינטליגנט ורגיש. עד היום, מידי פעם אנחנו שולפים את המחברת ומעיינים בה ונזכרים ברגעים המרגשים ביותר שידענו ומתגלגלים מצחוק מזיכרונות מצחיקים. כמובן שאת המחברת עשיתי באופן מאולתר, היא כבר בלויה, עמודים נפרמים ונתלשים וכך גם התמונות.

ולכן, מניסיון אישי אני ממליצה בחום על שימוש ביומן התיעוד. היומן כולל –

  • תיעוד מהלך ההיריון
  • מילים ראשונות
  • צעדים ראשונים
  • תמונות לכל שלב
  • מתי נפלה השן הראשונה
  • תיעוד סדר יום בשלבי התפתחות שונים

אנו זמינים לכל שאלה שלכם, נשמח לתת לכם שירות!

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.