למה חשובה ההקשבה לסובלים מחרדות?

קרדיט תמונה: pixabay.com

אחת התופעות הנפוצות של העת החדשה, בוודאי של שנות האלפיים הם התקפי חרדה. צעירים ומבוגרים מוצאים את עצמם מתמודדים עם התקפים אלו בתקופות ובמצבים שונים בחייהם, לעיתים מבלי לדעת שזה מה שהם חווים, ולא פעם מבלי לדעת כיצד להתמודד עם המצב ומה לעשות איתו.

התקפי חרדה זה מצב בו אדם נמצא בסיטואציה בה הוא לא יכול להתנהל בצורה רגילה, כאשר החוויה שהוא חווה מלווה הן בהשפעות פיזיות והן בהשפעות נפשיות. הוא חווה זיעה, דופק גבוה, דפיקות לב, סחרחורות, חוסר יכולת לזוז או לדבר, ולעיתים זה גם מלווה בצורך עז להקיא או ללכת לשירותים בשביל להתפנות. מבחינה פנימית, נפשית, אזי שהחרדה מלווה בתחושת פחד, אימה, תחושת קושי לא רק מעצם זה שהוא לא יכול לפעול פיזית אלא גם אין לו את היכולת לפעול מבחינה נפשית.

אנשים נוטים לחשוב שהתקפי חרדה הם עניין נפשי עמוק. מי שלא חווה אותם, נוטה לחשוב לא פעם שמדובר במשהו פנימי שקשור לדיכאון או מצב נפשי מעורער. זה לא בהכרח כך. הרבה פעמים אנשים חווים התקפי חרדה גם מבלי שהם יחושו דיכאון או עצבות.

יש מקרים בהם ההתקף מגיע בנקודות מאוד ספציפיות בחיים, כאשר בזמן אחר, הם מתנהלים בצורה רגילה ללא שום בעיה. למשל, הרבה מאוד אנשים מתמודדים עם התקפי חרדה לפני מבחנים או תחרויות גדולות, לפני מפגשים חברתיים, וכן לפני סיטואציות "זרות" למשל, לפני טיסה, צלילה או דברים דומים.

כיצד עוזרים לאנשים עם התקף חרדה

מה שאנשים שחווים חרדות צריכים, זו תמיכה נפשית. הם צריכים שיהיה איתם מישהו שיקשיב להם. שיהיה מסוגל להכיל את מה שהם חווים. הרבה פעמים הם לא צריכים שידברו איתם, לא צריכים שיעודדו או ירגיעו אותם, אלא רק שיהיה איתם מישהו לצידם, מישהו שיהיה עם יכולות ואינטליגנציה רגשית מספיק גבוהה בשביל להכיל את המצב, להקשיב להם ולעזור להם להתמודד איתו.

כמובן שאם מדובר במצב מתמשך, אזי שכל העזרה באמצעות תמיכה נפשית צריכה להיות הרבה יותר מורכבת, ממושכת, וכן מוטב שתכיל אנשי מקצוע אשר ידעו לספק כלים כיצד להתמודד במצבים של התקף. מעבר לזה, יכול להיות שיהיה צורך בטיפול נפשי ואפילו בתרופות בשביל להתמודד עם המצב באופן קבוע.

מה חשוב לדעת על תמיכה בעת התקף חרדה?

אדם שחווה חרדה, איננו רוצה בכך, הוא לא אשם בכך שזו החוויה שלו והוא בוודאי איננו מעוניין להתמודד עם התחושה הזאת. הוא לא אשם בכך שהגוף שלו חווה את זה. לכן חשוב לא לשפוט ולהאשים אותו.

מעבר לזה, צריך להכיל אותו, לתת לו אפשרות להתבטא, לתת לו להרגיש נוח ולאפשר לו להתמודד עם החרדה בלי להלחיץ, לזרז או להקשות עליו. זו התמיכה לה הוא זקוק.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.

בלוג
5 טיפים לייעוץ זוגי מוצלח

ייעוץ זוגי יכול להיות כלי רב עוצמה לעזרה לזוגות להתמודד עם בעיות וקשיים במערכת היחסים שלהם. עם זאת, חשוב לזכור