מתי מומלץ ללכת להדרכה הורית?

קרדיט תמונה: freepik

הדרכה הורית יכולה להיות לנו לעזר רב במגוון רחב של מקרים. טעות היא לשער כי ההדרכה מומלצת אך ורק ב'מקרי חירום' בהם אנו נותרים חסרי אונים אל מול התנהגות מסוימת של ילדינו אשר ממאנת להיעלם.

לעתים גיבושה של סמכות הורית, או הבנה של דרכים מסוימות לפנות אל לבם של ילדינו או לחולל בהם שינוי, עשויים לשנות את האווירה שבבית מן הקצה אל הקצה.

בכללותה, הדרכת הורים, הנקראת גם הנחיית הורים או ייעוץ הורים, היא טיפול מונחה המועבר על-ידי איש או אשת מקצוע המוסמכים לתחום. לרוב יהיה מדובר בפסיכותרפיסטים בעלי הסמכה בתחום או אנשי חינוך והוראה אשר עברו קורס מקצועי.

מטרתם היא לסייע להורים ולהנחותם כיצד להתמודד לצלוח אתגרים וקשיים העולים מטבע הדברים בגידול הילדים, החל מגיל ינקות ועד לגיל ההתבגרות.

 

שינוי האווירה שבבית

תלונה שגורה העולה מפיהם של הורים רבים, מתארת כיצד הם חשים שהם מגיעים מן העבודה הראשונה הישר אל עבודתם השנייה.

שינוי האווירה שבבית לא מוכרח להתבקש אך ורק כאשר ילדינו מתנהגים באופן חריג; אלו יכולים להיות שלל היבטים שונים המעיבים על תחושותינו כהורים ויתרה מכך – המעיבים על יחסינו עם ילדינו.

כך למשל, ילד המסרב בעקשנות רבה להתרחץ, או ילד המסרב לקום בבוקר ולהתארגן אל הגן או לבית הספר. גם הדברים ה'קטנים' הללו יכולים להשפיע ובגדול.

הדרכת הורים אם כן, יכולה להיות לנו לעזר רב בחיפושנו אחר הדרך לשנות, הדרך לחולל תמורה משמעותית באווירה הכוללת שבבית, ולהשיב אלינו את הכוח, את הסמכות ההורית.

 

הכחדת התנהגות שלילית

התנהגויות שליליות מצד ילדינו יכולות לתאר אתגרים שגורים דוגמת אלו שצוינו לעיל: ילד המסרב להתרחץ או ממאן להתארגן אל הגן.

אולם במקרה הזה, ניתן ואף חשוב להדגים התנהגויות חריגות יותר אשר בהחלט יכולות להצדיק את הפניה ליועצי הורים מוסמכים.

התנהגויות שליליות יכולות לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תרחישים: ילד פעוט המכה את הוריו או ילדים בגן כאשר איננו מקבל מבוקשו, או למשל ילד אשר מקלל או מתנהג באופן בוטה.

דווקא במקרים אלו, אשר נראים כקשים ומורכבים, הדרכה הורית יכולה לספק מענה פרקטי בדמות מגוון טכניקות ושיטות אשר ימגרו את התופעה.

 

הורים המבקשים לעזור לילדם

לצד התנהגויות שליליות שונות אותן נבקש לשנות, הרי שהורים בהחלט יכולים למצוא את ההדרכה ההורית לעזר כאשר הם רואים שילדיהם חווים קשיים מסוימים.

הדוגמה השגורה היא קשיים חברתיים, בהם הילד מתקשה לרכוש לעצמו חברים או מתקשה להסתדר בחברתם של ילדים אחרים.

בכוחה של הדרכת הורים פרטנית להציג לנו את האופנים שבהם אנו כהורים, יכולים להתערב מעשית וממש לחולל שינוי בילדינו. ללוות אותם במפגשים חברתיים, להניח להם באופן הדרגתי להסתדר לבד.

בכוחנו כהורים לשנות, בין אם מדובר בהתנהגות פסולה, ובין אם מדובר בקושי אותו ילדינו חווים.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.