מתנות טעימות- רעיונות למתנות קולינריות שתכינו בעצמכם

קרדיט תמונה: pixabay.com

זה לא סוד, אוכל הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לליבם של רוב האנשים (לאו דווקא לליבם של גברים, למרות הפתגם הידוע). לא בכדי, רבים ממארזי המתנה המוצעים בחנויות כוללים: שוקולדים, סוכריות, ממתקים או פירות, שמטרתם להמתיק את יומו של אלו המקבלים אותן.

מתנה יצירתית ומופלאה הכוללת אוכל שהכנתם בעצמכם, תשמח את האדם האהוב שקיבל אותה אף יותר. מאכל טוב העשוי מאהבה רבה כמרכיב עיקרי, הוא בעל טעם ייחודי וביתי, שממנו ממש ניתן להרגיש את כוונותיו הטובות של הטבח.

בכתבה זו נציע רעיונות למתנות טעימות, שאותן ניתן להעניק לימי הולדת, חגים, אירועים משפחתיים, או אף כמתנה להחלמה מהירה עבור אדם אהוב שחלה או נמצא בבידוד. את המתנות הללו יכול להכין גם מי שאינו שף מהולל, עם מעט כישורים והמון אהבה.   

חגיגת פירות

פירות מעוצבים הם תמיד מתנה שכייף לקבל, לכן תוכלו להפתיע ולהכין סלסילת פירות חגיגית, ססגונית וצבעונית, ולצידה הפתעה – קרם מפנק.

סלסילת הפירות יכולה להיות סלסילה קנויה, מקש או פלסטיק, או לחלופין סלסילה שאותה תכינו בעצמכם- מנייר צלופן, בד, נייר יפה, או אפילו מאננס, שאת תכולתו תרוקנו ותחתכו, ובגופו וראשו היפה תשתמשו כקערה ומכסה.

את הסלסילה מלאו בפירות רעננים אהובים: תותים, פירות יער שונים, חתיכות קיווי ופלחי תפוזים וקלמנטינות. זהו סלט פירות מגוון שאותו ניתן לאכול בקלות.

לצד הסלסילה, הגישו קרם מסקרפונה שאותו תכינו על ידי הקצפת שמנת וסוכר, ואליהם תוסיפו בהדרגה את גבינת המסקרפונה.

טריקולד

הטריקולד היא אחת מאותן עוגות שכולם אוהבים, לכן היא מתנה שרבים ישמחו לקבל. זוהי עוגה המורכבת משלוש שכבות קרם שוקולד, שאותה תקשטו בצורה חגיגית.

את שלושת הקרמים של השוקולד לעוגה, הכינו מספר שעות מראש והשאירו בקירור. המיסו כל שוקולד בנפרד על ידי המסתו בסיר עם מעט שמנת מתוקה.

בסיס העוגה יהיה עשוי בראוניז. ערבבו שוקולד וחמאה מומסים עם ביצים סוכר, קמח וקקאו. את התערובת צקו בתבנית מצופה בנייר אפייה, ואפו כרבע שעה.

כעת הקציפו את קרם השוקולד המריר עם כמות נוספת של שמנת. את התערובת מרחו מעל שכבת הבראוניז, והקפיאו כ-10 דקות. חזרו על הפעולה עם שני הקרמים הנוספים. כאשר מסיימים לבנות את שלושת השכבות, מקשטים בשברי עוגיות ומכניסים את העוגה כולה להקפאה.

פשטידת מוצרלה ועגבניות

פשטידה ביתית היא מתנה מנחמת ומושקעת. שילובן של העגבניות עם גבינת המוצרלה המותכת הוא שילוב נפלא ומוצלח במיוחד. להכנת הפשטידה

פוררו גבינת מוצרלה לחתיכות קטנות וערבבו בקערה עם פרוסות עגבניות, ביצים, קמח, מלח, פלפל, פפריקה ואורגנו. את הבלילה העבירו לקערה משומנת או מרופדת בנייר אפייה, ואפו כ-20 דקות.

כאשר הפשטידה משחימה, הוציאו אותה מהתנור לצינון. פרסו פרוסות יפות ועגולות של עגבנייה, סדרו אותן מעל הפשטידה לקישוט, ומעליהן פוררו פתיתי גבינת מוצרלה ופתיתי פרמז'ן. לסיום, החזירו את הפשטידה לתנור לעוד כרבע שעה, והגישו אותה כמתנה מעל קערית יפה.

מארז עוגיות

מארז או מגש מלא בשלושה סוגי עוגיות תוצרת בית, הוא מתנה יצירתית ונפלאה. העוגיות מושקעות, יפות ומסודרות בחן על המגש, ישאירו טעם טוב למי שתבחרו להעניק לו את המגש המתוק והטעים להפליא הזה. הינה איך תכינו אותן:

עוגיית אגוזים

בסיר על אש בינונית הרתיחו דבש, סוכר ומים. הוסיפו לבישול תערובת של אגוזים: מלך, פקאן, שקדים, קשיו, לוז ובוטנים. את התערובת העבירו לקירור.

כשהצטננה מעט, רדדו אותה מעל משטח עם נייר אפייה. כאשר סיימה להתקרר, חתכו אותה לריבועים וסדרו במארז המתנה.

עוגיות שוקולד צ'יפס

בקערה ערבבו קמח, סודה לשתייה, סוכר, ביצים, חמאה רכה ושוקולד צ'יפס (שבבי שוקולד). כאשר התערובת מקבלת מרקם בצקי, צרו עוגיות עגולות ושטוחות, אותן תסדרו מעל נייר האפייה בידיים רטובות. הכניסו לתנור חם למשך כ-20 דקות, ופזרו אותן במארז המתנה.

אלפחורס

אלפחורס הן עוגיות "סנדוויץ" ריבת חלב דרום אמריקאיות שאותן מצפים בקוקוס.

הקציפו חמאה, סוכר, חלמוני ביצה וסוכר ווניל בקערה. לתערובת הוסיפו קמח וקורנפלור, ולושו אותה עד לקבלת בצק חלק ורך. רדדו אותה מעל נייר אפייה וחרצו צורת עיגולים קטנים באמצעות כוס הפוכה. סדרו את העוגיות בתבנית ואפו אותן במשך כ-10 דקות. כשהן מתקררות מרחו שכבה נדיבה של ריבת חלב על מחצית מהעוגיות וסגרו אותן באמצעות החצי השני לצורת "סנדוויץ". גלגלו כל עוגייה בקוקוס וסדרו במארז המתנה.

 

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.

בלוג
5 טיפים לייעוץ זוגי מוצלח

ייעוץ זוגי יכול להיות כלי רב עוצמה לעזרה לזוגות להתמודד עם בעיות וקשיים במערכת היחסים שלהם. עם זאת, חשוב לזכור