עיסוי הריון -מתי עושים,כיצד מתבצע העיסוי,סוגי עיסויים בהריון

קרדיט תמונה: freepik

את בהריון אז קודם כל מגיע לך מזל טוב את נכנסת לאחד השלבים המשמעותיים בחייך,יחד עם זאת,חשוב מאוד לדעת כיצד התנהל בתקופת ההריון עם הגוף לאורך ההיריון עצמו,איך לעבור את ההריון בצורה הטובה יותר ואיך מתמודדים עם בעיות המתלוות תוך כדי הריון.כמעט כל אישה חולמת על תקופת ההיריון שכן העובדה ליצור חיים היא מופלאה ומעצימה.בזמן ההיריון ישנם תופעות הנגרמות בשל ההיריון למשל,בצקות ברגליים המקשות על ההליכה,כאבים בגב תחתון,שכמות תפוסות ואף אבי צוואר בשל התפתחות העובר וגדילתו.

ניר חוכיימה מעסה רפואי המטפל בהריון מעניק עיסוי בכפר יונה במאמר חשוב על טיפולי הריון בבעיות הנלוות תוך כדי הריון.  

מתי אפשר לעשות עיסוי הריון

מסאז טיפולי בתקופת הריון אפשר לעשות החל משבוע 16 בשום פנים ואופן לא  לפני מפני שכל עיסוי או טיפול לפני שבוע 16 יכול לסכן את העובר או להקדים צירים ולידה מוקדמת זה דבר שאנחנו לא חפצים בו.עיסויים מומלצים בהריון שיאצו הריון,רפלקסולוגיה הריון,עיסוי הריון.לכל אחד מהעיסויים ישנם איכויות שונות כולם טיפולים נהדרים  ומקלים על כאבי גב,כאבי רגליים, בצקות,כאבי גב תחתון,עיסוי שכמות תפוסות ועיסוי צוואר אשר חווה עומס רב בתקופת ההיריון. עם התקדמות ההיריון העומס והלחץ גובר ודרושה הקלה בכאבים

כיצד מתבצע עיסוי הריון

עיסוי הריון מתבצע כאשר האישה שוכבת על על כרית על הצד, מכיוון שאין אפשרות לשכב על הבטן. העיסוי מתבצע בשמן שקדים בסיסי שמן שלא מהווה סכנה לאישה כלל.השמנים המומלצים לעיסוי הם היסמין והלבנדר שמנים שלא מהווים  סכנה בריאותית לא לאישה ולא לעובר. העיסוי משחרר לחץ וכאב מהגב התחתון,צוואר,גב עליון,שחמות,עיסוי ידיים ורגליים . העיסוי מזרים דם לכל האיברים בגוף,מנקים רעלים, מפזר חומצות שומן,משחרר שרירים תפוסים ומקל על  האישה בהריון . עיסוי הריון הינו עיסוי עדין, בתנועות איטיות, אך משחרר מאוד מקל מאוד .ככל  שההיריון מתקדם  יותר אז אפשר להפעיל יותר לחץ ולשחרר יותר שרירים תפוסים ועמוסים .

 

טיפול שיאצו הריון

שיאצו בהריון הינו מעולה מתבצע בבגדים מלאים,משולב לחיצות על מרדיאנים והפחתת העומס על הגב התחתון,טיפול בגב על פי צאקרות ומרכזי אנרגיה.בשיאצו ניתן דגש למפרקים,רקמות חיבור,צוואר תפוס טיפול יסודי ושחרור ,שחמות תפוסות ושחרורם. טיפול בשרירי הרגליים,תאומים,דו ראשי,תלת ראשי,ארבע ראשי,המסטרינג,סוליה,ונשחרר את כל הרגליים מפני שהם סוחבות עומס רב מהעובר שגדל לו והלחץ על הרגליים רב .

 

רפלקסולוגיה בהריון

רפלקסולוגיה טיפול נפוץ  מאוד בהריון מסייע בהפחתת הבצקות בכפות רגליים,טיפול ברגליים נפוחות,הורדת גודש ונפיחות,ריכוך כפות רגליים ואף מסייע לזירוז לידה בשלבים המתאימים .

זירוז לידה יתבצע בשבוע 38-40 הטיפול ברפלקסולוגיה מאוד איטי ונקודתי נטפל במערכות הגוף הכלליות ,צוואר,כתפיים,זרועות, ידיים,רגליים,גב תחתון,גב עליון ,נקל את העומס מהגוף דבר שיקל על היולדת ויעזור לה עם העומס בגוף .רפלקסולוגיה מפנה חומצות שומן מהגוף,הרחקת רעלים,ותקדם  מערכת בריאות כללית טובה לכל איברי הגוף המטופלים.בכל נקודה בכף  רגל נמצא איבר כף  שהמטופלת תרגיש את האיבר שמטופל .

באמצעות רפלקסולוגיה מתבצע זירוז לידה מטופלות רבות כבר מגיעות לאפס סובלנות בשבועות 37-40 ופונות אליי לטיפול רפלקסולוגיה לזירוז לידה  .

באמצעות  טיפול רפלקסולוגיה מקדם את היולדת לצירים מוגברים וללידה תוך  48 שעות מרגע הטיפול .

 

הכנת הגוף  ללידה

שבוע לפני הלידה אפשר ורצוי לעשות הכנה ללידה שתעזור ליולדת לעבור את הלידה בצורה הטובה ביותר ,הנה זו גם  תעזור רבות  גם  לאחר לידה בסימני  מתיחה.שמן שקדים הוא עדיין השמן הבסיס המקובל ביותר לעיסוי,מלבד זאת יש כמה שמנים אחרים היכולים לסייע מאוד בשעת הלידה,שכן הם מחזקים ומעמיקים את ההתכווצות,משככים כאבים.שמנים אתריים היסמין והלבנדר,ניתן לעסות כל אחד מהם בעדינות על הבטן או על הגב בתחתון,מתחילת הצירים וגם כמה ימים לפני מועד הלידה המשוער כהכנה .חלק מן המיילדות בשיטה טבעית,יוכלו לעשות זאת לבד,אולם מוטב שיהיה במקום אדם נוסף שיבצע את העיסוי,סביר להניח שאבי התינוק ירצה לעשות זאת כדרך לעזור לאשתו. ניתן להתחיל עיסוי בשבוע שלפני הלידה הצפויה,אך לא הרבה קודם בשל הסיכון לגרימת צירים והקדמת לידה.חובה להקפיד על כך עוד יותר אם האישה ילדה לפני המועד הצפוי בהריונות קודמים. ניתן לעשות אמבטיות חמות עד 6 טיפות של שמן יסמין או אזוביון,( לבנדר ) בשבוע האחרון של ההיריון ובמידת האפשר עם תחילת הצירים,הדבר יעזור לאישה להירגע ויכין את שרירי הרחם  לעבודה הקשה המצפה להם.

 

 

 

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.