פרנטל בהריון – מה חשוב לדעת

קרדיט תמונה:  Pixabay

פרנטל זהו מולטי ויטמין המכיל מינרלים וויטמינים חיוניים לנשים בתקופת הטרום היריון, ההיריון, הלידה וההנקה בטבלייה אחת. הפורמולה מבוססת מדעית ועומדת בכל הקריטריונים והדרישות של ארגון הבריאות העולמי.

התכשיר אינו דורש מרשם רופא.

מה חשוב לדעת?

  • רכיבי הפורמולה – פרנטל הוא מולטי ויטמין לנשים בהריון אשר כולל סוגים שונים של ויטמינים ומינרלים הידועים כחיוניים להתפתחות תקינה של העובר ושל ההיריון, לכן תכשיר זה מומלץ לנשים בהריון ולנשים מניקות. כל טבליה מכילה גם חומצה פולית וברזל.
  • יש לבצע מעקב – במהלך ההיריון וההנקה כדאי לבצע מעקב באופן קבוע אצל הרופא המטפל ולעבור בדיקות. בדיקות דם ושתן מבוצעות באופן תדיר לאורך ההיריון, מה שמאפשר לעקוב אחר ערכי הברזל והחומצה הפולית בדם.
  • הנחיות לגבי נטילת הטבליות – יש ליטול טבליה אחת פעם ביום ובהתאם להנחיות הרופא או הרוקח בבית המרקחת. את הטבלייה יש ליטול עם הארוחה או בין ארוחות, על קיבה ריקה. יש לבלוע טבלייה שלמה, אלא אם כן קיים קושי לבלוע כדורים, אז ניתן לחלק את הטבלייה לכמה חלקים, אך לבלוע את כולם.

מגבלות

יש לקחת בחשבון שכל מידע שקוראים ברחבי הרשת, במדריכים שונים ובהוראות שמופיעות בתוך התכשיר, אינו מותאם באופן אישי, אלא מבוסס על מידע כללי. המידע אומנם מבוסס על ראיות ומאגרים רפואיים, אך הוא אינו תחליף לייעוץ רפואי.

התכשיר אסור לשימוש עם אלכוהול, מעבר לכך שתיית אלכוהול בזמן ההיריון עלולה לסכן את ההתפתחות התקינה של העובר, כך שלא מומלץ לצרוך אלכוהול בתקופה ההיריון וההנקה.

השימוש בתכשיר יהיה אסור במידה וקיימת רגישות יתר לאחד ממרכיבי התכשיר.

אזהרות חשובות

  • בדיקת ההיסטוריה הרפואית – לפני נטילת התכשיר יש לדווח על מצבים רפואיים ומחלות בעבר ובהווה, כמו גם על כל תרופה שנוטלים במקביל, לרבות תוספי תזונה. יש לדווח לרופא על נטילת מולטי ויטמין מסוג אחר, תכשירים מינרלים כמו סידן או אבץ, תרופות לטיפול בבלוטת התריס או אנטיביוטיקה.
  • יש נשים שצריכות ליטול מינון גבוה של חומצה פולית – לכן מומלץ לבדוק את המינון של החומצה הפולית בכל טבליה, במיוחד אם העובר נמצא בסיכון למומים מולדים, או אז יעלה הצורך ליטול מינון גבוה יותר, בהתאם להמלצת רופא.
  • טיפול באנמיה וחוסר ברזל – פרנטל מכיל ברזל, אך במידה וישנה אנמיה או חוסר ברזל, יכול להיות שהרופא ימליץ על תכשיר במינון גבוה יותר של ברזל.
  • עודף ברזל סידן, ויטמין A וויטמין D – במידה וקיים עודף ברזל או שסובלים ממחלות הקשורות לעודף ברזל, יש לדווח על כך לרופא לפני השימוש בתכשיר. אותו הדבר לגבי עודף סידן, וויטמין A וויטמין D.

תופעות לוואי

ברוב המקרים לא צפויות תופעות לוואי בעת נטילת התכשיר, והופעתן של תופעות לוואי תהיה נדירה. במידה וקיימת רגישות יתר לאחד המרכיבים יש לפנות לרופא המטפל, למרות שתופעות אלו נדירות הן עשויות להיות מסוכנות לכן שימו לב לפריחה, אדמומיות, גרד, הופעת שלפוחיות או קילופים בעור, כמו גם לקשיי נשימה, קוצר נשימה, צפצופי נשימה, לחץ בחזה או בגרון, או התנפחות של השפתיים, הפה, הלשון, העפעפיים או הפנים. לעיתים עלול להתלוות חום גבוה לתסמינים.

תופעות לוואי נוספות ולא שכיחות יהיו עצירות, כאבי בטן או שלשולים.

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.