תרופות בהריון – מה מותר ומה אסור?

קרדיט תמונה: freepik

תקופת ההיריון המרגשת יכולה להיות גם מעט מלחיצה, בוודאי עבור מי שסובלת מתופעה אחת או אפילו כמה שמקשות עליה את ההתנהלות ביום יום. אלה יכולים להיות כאבי ראש, בחילות כמובן ודלקות שונות, ותמיד עולה השאלה – באילו תרופות מותר לעשות שימוש בזמן ההיריון? הכנו עבורך מדריך מקוצר ושימושי לתשעה חודשים שבשאיפה יעברו עליך בבריאות. 

 

תרופות נגד בחילות והקאות

זוהי אולי התופעה המוכרת ביותר בקרב נשים בהריון ואם יש דבר שמצחיק תמיד נשים בהריון הוא שאלה נקראות בחילות בוקר. מדוע הדבר מצחיק אותן? כי לרוב הבחילות ילוו את האישה לאורך כל היום, לעיתים עד כדי כך שהיא תפנה לסיוע רפואי כדי להפסיקן. אילו תרופות נגד בחילות והקאות כן מאושרות לשימוש בהריון? התרופות המותרות לשימוש בהריון הן דיקלקטין, טרבמין, פרמין, זופרן או פרותיאזין. אלה הן תרופות במרשם רופא וכמובן שיש לקרוא היטב את תופעות הלוואי של התרופה ולהיערך בהתאם. 

 

תרופות נגד צינון

כמעט שליש מהנשים יסבלו מנזלת הריונות שנחשבת ממש לכרונית, וכמעט כל הנשים יסבלו אחת לכמה זמן מנזלת במהלך חודשי ההיריון. יש גם נשים שסובלות מסינוסיטיס ובמצבים כאלו ניתן לעשות שימוש בתרופות אנטיביוטיות כמו זינט, אוגמנטין ומוקסיפן (במרשם רופא כמובן). להורדת הגוש יש ויכוח האם תרופות כמו קלארינז וסינופד בטוחים לשימוש ויש להיוועץ עם הרופא לגביהן, ובכל מקרה רצוי לעשות שימוש בדרכים טבעיות להקלה על גודש הנזלת, לדוגמה באמצעות שתייה מרובה, שימוש במשאפים, אינהלציה, שטיפות אף במי מלח ועוד. 

 

תרופות להקלה על כאבי ראש וחום

תקופת ההיריון ארוכה ולא מן הנמנע שלכל אורך ההיריון אישה תסבול פעם אחת או יותר מכאבי ראש או מחום. התרופות המותרות לשימוש יהיו של פראצטמול שנקראת גם אקמול, אך רצוי להימנע מלקיחת נורופן, אדוויל, וולטרן ונרוסין. בדרך כלל ההתוויה לא לעשות בהם שימוש החל מהשבוע ה-28 ובכל מקרה רצוי להיוועץ עם רוקח או רופא לפני לקיחתן. 

 

תרופות נגד דלקת

לא מעט נשים סובלות מסוגים שונים של דלקות, אך אין ספק שדלקת בדרכי השתן הנה הנפוצה בין הדלקות בתקופת ההיריון. חד משמעית הרופאים ממליצים שלא לנסות להעביר את הדלקת לבד או באמצעים טבעיים שונים, אלא להיעזר ברפואה וכדי לא להחמיר את המצב ואת הסבל ואף לסכן את העובר. הטיפול במקרה הזה הוא אנטיביוטי, וניתן על ידי הרופא המטפל, כך גם במקרים אחרים בהם מתפתחת דלקת או זיהום. 

 

תרופות נגד דיכאון 

לא מעט אנשים כלל ונשים בפרט נעזרים בתרופות נגד דיכאון לתקופות מסוימות בחיים או באופן קבוע. יש לא מעט מחקרים שנעשו בתחום וככלל ניתן לומר שתרופות ציפרלס ופרוזאק נחשבות עם סיכון נמוך לשימוש בתקופת ההיריון, כמו רוב התרופות מקבוצת ה-SSRI. לעיתים תהיה המלצה להפסיק את השימוש בשליש הראשון של ההיריון ובכל מקרה – חובה להתייעץ עם רופא המתמחה בתחום לפני ההחלטה ליטול או להפסיק עם התרופות. למידע נוסף, לחצו על הלינק כדי לקרוא מאמר מומחה מקיף על תרופות בהריון בזמן דיכאון

 

תרופות נגד חרדה

כמו בתרופות הנוגדות דיכאון, גם בנושא החרדה רוב תרופות קבוצת ה-SSRI כמו פרוזאק עם סיכון נמוך לשימוש, כמובן במינונים המותרים ועל פי הוראות הרופא המטפל. עוד אין מידע חד משמעי לגבי תרופות כמו ווליום ובכל מקרה ההמלצה הנה לעשות שימוש בתרופות אלה אך ורק בהוראת ומרשם רופא מומחה. 

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
הרגלים בריאים: מדריך לפעילות גופנית לילדים

בעולם המהיר של ימינו, שבו מסכים לעתים קרובות שולטים בזמן הפנאי, אי אפשר להפריז בחשיבות של פעילות גופנית, במיוחד עבור ילדים. פעילות גופנית היא לא רק אמצעי למניעת השמנת יתר ומחלות הקשורות בה; היא אבן יסוד לצמיחה והתפתחות בריאות, המשפיעה על ההתקדמות הגופנית, הנפשית, המוטורית, הקוגניטיבית והחברתית. משרד הבריאות בישראל מדגיש את החשיבות של פעילות אירובית יומית לילדים, ומדגיש את יתרונותיה הרבים. עם זאת, עידוד ילדים לאמץ פעילות גופנית בשגרת יומם יכול להיות מאתגר עבור הורים ומחנכים כאחד. מאמר זה נועד לספק מדריך מקיף כיצד לדרבן ילדים להיות פעילים, תוך הצעת טיפים מעשיים, דוגמאות לפעילויות מרתקות ואסטרטגיות להתגבר על מכשולים נפוצים. אימוץ פעילות גופנית מגיל צעיר מניח את היסודות לבריאות ולרווחה לכל החיים.

בלוג
מדרסים – לא רק לכאבי רגליים: כל היתרונות שלא ידעתם עליהם

דמיינו בעל ברית נסתר ששוכן בשקט בנעליכם, עובד ללא לאות כדי להחדיר נוחות לכל צעד שאתם עושים; גיבור אלמוני שיתרונותיו חורגים הרבה מעבר לתחומי הרתעת הכאב גרידא. מדרסים לנעליים, אותם מדרסים דיסקרטיים שלעתים קרובות מתעלמים מהם, הם אכן תחנות כוח של בריאות פודיאטרית, ומספקים תרופת פלא לא רק לכפות הרגליים אלא לרווחת הגוף כולו.